Dringend juridisch advies - topadvocaat familierecht

chielens
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Dringend juridisch advies - topadvocaat familierecht

#1 , 18 apr 2017 14:58

Ik ben 12 jaar geleden gescheiden met onderlinge toestemming en heb twee kinderen (moeder regio Geraardsbergen - vader: Brussel hoofdstad).
Er werd een regeling via EOT tot stand gebracht die een "voordelige" regeling verzekerde voor mijn ex-echtgenote, zowel qua alimentatie als wat de omgangsregeling betreft. Om stabiliteit voor de kinderen te verzekeren werd het hoederecht voor de vader beperkt tot 1 weekend om de 2 weken en de helft van alle vakanties.

Wegens onenigheid over de opvoeding van de kinderen is mijn ex-echtgenote actief begonnen aan een vervreemdingproces / beïnvloedingsproces (PAS) tov mijn kinderen. De kinderen worden door de moeder beïnvloed, hetgeen makkelijk is aangezien de kinderen de meerderheid van de tijd onder haar invloed staan. Het is in die mate dat de kinderen in haar aanwezigheid plots geen affectie ten opzichte van de vader (mezelf) meer durven tonen.
De problematiek is dat de oudste zoon intussen 16 jaar is en juridisch gezien zelfstandig kan beslissen. Doordat de moeder geen enkele beperking, noch sociale controle oplecht is de voorkeur op de leeftijd van 16 jaar snel gemaakt vrees ik.

Van een gezamelijk gezag is al lang geen sprake meer, beslissingen, therapieën en dergelijke meer voor de kinderen worden eenzijdig bepaald.
Beslissingen worden tegen elk advies van de initiële bemiddelaar genomen. Om mijn rechten als vader alsnog proberen te garanderen, ben ik zoek naar hoogstaand juridisch advies.

Wie kan me evenwel de contactgegevens bezorgen van een topadvocaat in verband met familierecht? Een advocaat met een bewezen trackrecord.

Alvast bedankt.
G.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 18 apr 2017 15:48

eerst even de puntjes op de i:
"De problematiek is dat de oudste zoon intussen 16 jaar is en juridisch gezien zelfstandig kan beslissen."

Nee hoor: pas vanaf 18 jaar is men juridisch handelsbekwaam. Een 16jarige mag en kan geen zelfstandige beslissingen nemen. tot 18 jaar beslissen de ouders samen.

Om stabiliteit voor de kinderen te verzekeren werd het hoederecht voor de vader beperkt tot 1 weekend om de 2 weken e
Hoederecht bestaat sedert 1996 niet meer. Beide ouders oefenen samen (ongeacht de verblijfsregeling) het ouderlijk gezag uit: het co-ouderschap.

NotHappy
Berichten: 191

#3 , 20 apr 2017 11:55

Hallo,
ik heb het meegemaakt en begrijp wat PAS is.
In mijn geval werd het kind van 16 gehoord, in de horing heeft mijn kind aangegeven dat het niet klaar is voor regelmatig contact. De rechter heeft kind gevolgd. Ik had ook bewijzen van PAS maar rechter heeft daar geen gehoor aan gegeven.
Nu neemt moeder alle beslissingen en is zeer actief mij aan het bestrijden ... en slaagt voorlopig daar nog in. Zodra kind 18 jaar is (en twee jaar is kort) kan je niets meer doen dus mijns inziens doe je beter geen moeite en onderga je.

Op termijn zal dat omslaan maar dat kan jaren duren!

Persoonlijk ben ik zeer teleur gesteld in rechtbank want uiteindelijk bepalen zij het vonnis maar de gevolgen ervan moeten zij niet ondergaan!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”