Auto na scheiding

Suzy D
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Auto na scheiding

#1 , 02 apr 2017 13:35

Beste,
mijn ex en ik waren wettelijk samenwonend.
Samen hadden wij sinds eind 2014 een auto aangekocht.
Volledig via lening. Dus totaal niest van bedrag direct betaald.
Wij hebben lange tijd slechts 1 auto gehad, dus zowel mijn ex als ik gebruikten die auto.
Sedert breuk vorig jaar, sinds augustus 2016 zijn wij uit elkaar en ik betaal ook van die dag af het bedrag van autolening en autoverzekering volledig alleen. Ik heb de auto ook mee na onze breuk, zijn we zo overeengekomen.
maar nu doet mijn ex moeilijk bij verdeling huis;
hij wil nog deel terug van die auto. Maar dat is toch absurd? Auto was volledig op lening. Sedert breuk betaal ik auto alleen af. en in de tijd dat wij nog gezamenlijk met auto reden is waarde auto toch ook gezakt?
Hoe aanziet de rechter dit? Moet ik inzitten dat ik nog deel geld moet geven aan mijn ex voor de auto?
Mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jabbe
Berichten: 586

#2 , 10 apr 2017 16:25

De verdeling van alle gezamenlijke goederen geldt net als voor de gezamenlijke woning. Men kijkt naar de geldende waarde van het voertuig op de dag van de breuk, deelt in twee, en trekt dan de kosten af die de afbetaler (u dus) van het deel van tegenpartij (uw ex). M.a.w. u hebt de lusten en de lasten, de lasten gelden echter deels ook voor tegenpartij en die worden verrekend in de boedelscheiding.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”