Ex liegt over wie inboedel mee heeft

Suzy D
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Ex liegt over wie inboedel mee heeft

#1 , 02 apr 2017 02:02

Beste,
mijn naam is Suzy en tot 11-07-2016 was ik wettelijk samenwonend met Piet.
Wij zijn nu uit elkaar. Wettelijk samenwoningscontract is ontbonden sedert eind december vorig jaar.
We hadden een gemeenschappelijk huis dat verkocht is.
Mijn ex heeft veel meer mee in waarde van de inboedel dan ik.
Hij heeft dit zelf toegegeven in telefoongesprek. Ik heb dit gesprek opgenomen, maar blijkbaar mag ik dit niet gebruiken in rechtbank.
Wel heel frustrerend. Ex doet niet anders dan erop los liegen over van alles en nog wat --> dat is de reden dat ik opnames ben beginnen maken.
Hij heeft veel meer mee dan ik van de inboedel en toch blijft hij liegen.
Hij zegt dat ik ALLES mee heb van inboedel en totaal niets heb achtergelaten !!
Terwijl hij zelf bijna alles mee heeft.

Nu zijn we op punt gekomen dat rest van geld huis verdeeld moet worden. Maar alles blijft momenteel geblokkeerd.
Ik ben nu mijn dossier aan het maken, want eigenlijk moet mijn ex nog geld geven aan mij want hij betaalde ook niet mee in alle nog lopende gemeenschappelijke kosten.

Ik kan alles van die saldo's die hij niet betaalde bewijzen.

Maar ik zit er enorm mee in dat hij blijft beweren dat ik alles van inboedel meeheb en dat ik zo de dupe wordt.

Hoe reageert rechtbank hierop? Ik heb wel geluidsopname, maar ik mag deze niet gebruiken.
Dus ik zit wel heel gefrustreerd. Stel dat rechtbank dat gelooft??? Ze mogen bij mij gerust politie sturen, want ik lieg niet. Maar ik denk niet dat een rechtbank hieraan begint.
Kan iemand mij zeggen hoe hiermee rekening wordt gehouden.

Alvast bedankt.
Mvg, Suzy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 02 apr 2017 09:30

Geluidsopnamen mogen wel gebruikt worden als één van de betrokkenen zijn toestemming hiervoor geeft. Gezien jij één van de betrokkenen bent, kan je dus toestemming geven tot het gebruik van deze gesprekken.
Zorg dat je van alles wat hij eventueel heeft meegenomen en waarvan jij eigenaar bent, facturen op uw naam bij de hand hebt.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”