Alimentatie

Lize25j
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Alimentatie

#1 , 01 apr 2017 04:11

Goeiedag,

Ik heb mijn ex in maart 2015 leren kennen en in december waren we al verloofd. In februari 2016 raakte ik zwanger en we besloten om in april een groot huwelijksfeest te houden(aangezien dit belangrijk is in de Turkse gemeenschap). We zijn wel niet officieel getrouwd geweest. Ik heb een maand toen bij zijn thuis gewoond samen met zijn ouders en in mei wou hij me niet meer. We zijn toen 3 maanden uit mekaar geweest en toen kwam hij terug om het nog een kans te geven. Ik was toen 7 maanden zwanger en na een maand bevallen. Hij heeft mijn dochtertje toen erkend en na 2 maanden weer bij hem te wonen heeft hij me weer opnieuw verlaten. Ik woon nu samen met mijn dochter bij mijn ouders. We hebben nu onderling besloten dat hij haar om de 2 weken een paar uur mag komen halen(ze is nu 6 maanden). Maar hij betaalt al 4 maanden niks van onderhoudgeld. Hoeveel zou hij moeten betalen? Hij werkt door de week soms een aantal maanden in buitenland, kan hij co-ouderschap krijgen dus dat zijn mama voor mijn kind zorgt ook al wil ik dat totaal niet? Ik wil dat mijn dochter zijn papa zeker wel kent maar zeker niet dat ze opgevoed wordt met hun mentaliteit. Zij hebben de mentaliteit dat een vrouw alles moet doen en onderdanig is. Zou ik alles liever met de rechtbank regelen ??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 01 apr 2017 08:38

Ik denk niet dat je je zorgen moet maken dat de vader van je kind verblijfsco-ouderschap zal eisen. Gezien het feit dat hij al niet aan de onderhoudsplicht voldoet voor zijn kind sta je tamelijk sterk in je schoenen. Hou de regeling aan zoals ze nu loopt. Laat de vader later met haar als jullie dochter opgroeit ook meer tijd doorbrengen. Als de vader toch over verblijfsco-ouderschap zou beginnen, vraag dan aan een advocaat om een officiele én aangetekende brief naar de vader te sturen waarin je laat weten dat je principieel zijn ouderlijke rechten respecteert, maar dat dit uiteraard alleen mogelijk is als je de garantie hebt dat hij zijn ouderlijke plichten ook respecteert. Dat je voordat er nieuwe afspraken gemaakt kunnen worden over de verblijfsregeling van jullie dochter éérst alle achterstallige onderhoudsgelden overgemaakt dienen te worden. En dat er dan regelmatig op X datum van de maand de onderhoudsgelden dienen te volgen. Meldt dat je gezien de voorhistorie en gezinsverlating nu eerst garanties wil zien voor een stabiel en verantwoord vaderschap. Laat de advocaat melden dat je dit samen in goede verstandshouding wenst te regelen omdat voor de rechtbank de feiten van gezinsverlating (je verlaten terwijl je zwanger/bevallen bent) én het niet vervullen van de onderhoudsplicht zeer in zijn nadeel zouden meegerekend worden.

Franciscus
Berichten: 38599

#3 , 01 apr 2017 23:12

We zijn niet officieel getrouwd geweest .... in welke mate bent u dan getrouwd?
Is er een vonnis over alimentatie en verblijfsregeling?

Reclame

Lize25j
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 apr 2017 22:49

Ik ben dus niet getrouwd geweest, alleen een groot huwelijksfeest gehad.

Dankjewel eylis.. Hij zou wel co ouderschap vragen denk ik, zijn mama verveelt zich toch thuis dus die zal wel willen zorgen voor mijn dochter, en dan moet die dus ook niks betalen veronderstel ik.. maar hij zelf is soms door de week buitenland aant werken dus weet niet of die dan wel co ouderschap zou krijgen?

Terug naar “Echtscheiding”