Moet mijn ex delen in de kosten?

Alex xela
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Moet mijn ex delen in de kosten?

#1 , 31 mar 2017 03:06

Mijn ex waarmee ik 13 jaar ben samen geweest en 2 kinderen heb ( nu 5 jaar n 9 jaar oud) is januari 2016 met de kinderen vertrokken en onderdak in een vluchthuis gezocht.
Zij verklaarde dat ik haar en de kinderen mishandelde en drugs gebruikte in het bijzijn van de kinderen.
Door die beschuldigingen werden de kinderen beschermd en moest ik een procedure voor de rechtbank starten.
Tegen dat de zitting was had ik mijn meisjes al 8 weken niet gezien.
Mijn advocaat informeerde dat ik mij best uitgebreid ging laten testen op gebruik om deze te kunnen voorleggen op de rechtbank.
De bloed en urine testen waren negatief en van pv's van politie over huishoudelijk geweld, klachten van vrienden of familie ivm huishoudelijk geweld of vaststellingen door een dokter was niets terug te vinden omdat dit ook allemaal gelogen was.
De rechter besloot dat de "moeder en mezelf een bemiddelaar moesten inschakelen en dat het contact tussen mijn dochters en mezelf zo snel mogelijk moest worden hersteld.
Dit zou gebeuren via een tussenpersoon waar de kinderen werden afgezet voor het weekend door de "moeder" en opgehaald door mij.
Vanaf het eerste bezoek viel het mij en de tussenpersoon die de peetvader van mijn jongste dochterje is, enorm op hoe onverzorgd en veranderd mijn kinderen waren.
Ze waren niet gewassen en hadden kleren aan die meer gingen dienen als vodden dan als kleren.
Toen ik via een mail de moeder hierover aansprak wimpelde ze dit af met "de kinderen gooien hun jassen overal op de grond" en van de korsten in hun naveltje had ze het excuus dat de kinderen het niet toelieten dat ze eraan kwam.
Ik had al hun kleren gewassen en de meisjes zelf laten weken in het bad en de korstjes verwijderd. Bij hun vertrek had ik voor elk een koffer voorzien met extra kleren ,een paar vertrouwde knuffels en een spelletje naar keuze. De meisjes wilden niet terug naar het vluchthuis maar ik had geen keuze gezien de recht zaak.
Ik kon het maar niet loslaten dat mijn meisjes er als 2 zwervertjes bijliepen en besloot mijn eigen onderzoek te starten.
Toen heb ik in die week dagen en nachten op mijn pc bezig geweest met het zoeken naar info en een spraak opneem app op mijn gsm geinstalleerd.
Na 2 weken had ik bewijzen dat mijn kinderen door de moeder alleen werden achtergelaten, ook 's nachts terwijl zij met andere van het vluchthuis gingen fuiven en zelfs relaties hadden met een drugdealer bende van Afrikaanse origine. Ik had van alles bewijzen in de vorm smsjes van mijn ex naar mij, foto's op het facebook account van een van de dealers, opnames van gesprekken met mijn ex waarin ze haar mond voorbij praat, enz... Deze werden voorgelegd aan mijn advocaat die me adviseerde vanaf ik de kinderen kon afnemen dit ook te doen en ze niet meer af te geven.
Dit heb ik dan ook meteen gedaan en mijn advocaat heeft dan onmiddellijk een speciaal verzoekschrift ingediend waarin beschreven stond waarom ik de kinderen had afgenomen. Het was een hele lijst. Moeder was op haar 17 de zwanger van een kind uit een andere relatie en was nu haar verloren jeugd aan het inhalen. Dit ten koste van mijn meisjes.
Op 25 maart 2016 had ik de meisje en 28 april stonden we alweer in de rechtbank voor een speciale vervroegde zitting. Er was intussen ook al een politioneel onderzoek gebeurd en de rechtbank had dit besluit al gekregen. Het vonnis luidde dat de meisjes bij mij konden blijven en dat ook hun wens was en dat de "moeder" om de 14 dagen de kindjes in het weekend van 10 u tot 18 u zonder overnachting kon laten bezoeken. We zijn nu exact 1 jaar later en nog altijd is deze recht zaak bezig. Zij eiste eerst het volledige hoederrecht maar gezien de situatie zou ze al blij zijn met een co-ouderschap. Ik zeg dat ze mentaal labiel is, want anders behandel je je kinderen niet zo en eis zoals is heb gedaan van dag 1 het volledige hoederrecht. Wat momenteel nog altijd zo is. Als je spreekt van de omgekeerde wereld.
Nu had mijn ex bij haar vertrek al het geld in huis en alle rekeningen geplunderd waar toch al een aardig bedrag opstond. Ze had op mijn naam met haar email adres een contract aangegaan bij een voor mij onbekende energieleverancier wat in feite fraude en valsheid in geschriften is en ook het huurcontract op ons beiden namen heeft ze nooit de moeite gedaan om op te zeggen. Haar domicilie is pas verzet op 22 juni 2016 waardoor ze nog maanden onterecht het kindergeld kon trekken. Nu ik heb het gedaan met de middelen beschikbaar tot dat ik in oktober het kindergeld kreeg als ook mijn loon werd aangepast aan de situatie. Wat de huishuur betreft heb ik in samenspraak met de huisbaas voor 2016 telkens de helft betaald en had ik eind februari 2016 contact opgenomen met de energieleverancier om te melden dat ik dat contract niet wou en ook niet heb aangegaan. Het rekeningnummer voor eventuele teruggave stond wel op mijn ex haar naam, de rest van de gegevens waren de mijne. Intussen heb ik nog geen energiefactuur betaald maar ze blijven er wel leveren. We hadden gehoopt dat de zaak al in januari zou zijn afgelopen maar er nu een zoveelste uitstel tot mei. Intussen wordt de huisbaas ongeduldig en na haar te hebben aangesproken richt hij nu zijn pijlen op mij en ook de energieleverancier stelt vragen over de betalingen. Al deze zaken moeten na een jaar nog aan bod komen daar we nog altijd over de meisjes hun definitieve woonplaats discusieren. Zou ik een aparte zaak betreffende de kosten aangaan of niet. Kan zij verplicht worden dat zij de kosten en lasten moet delen? In het huurcontract staat hoofdelijk en ondeelbaar wat betekend dat de huisbaas het van ofwel haar kan eisen of van mij. Het contract loopt echter nog en ik kan aantonen dat ik mijn helft heb betaald. Gezien de situatie kon ik ook niet anders financieel gezien. Het is een hele boterham met zoveel vraagtekens.
Alvast bedant voor eventuele raadgevingen en of suggesties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 01 apr 2017 00:19

Voor de valsheid in geschriften en gebruik ervan had u al lang aangifte moeten doen bij de politie ...maar dat kan u nu nog - de energieleverancier zal het getekend (vals) document dan moeten voorleggen bij het opsporingsonderzoek / gerechtelijk onderzoek
Wat het huurcontract betreft en het verplaatsen van domicilie -( in een vluchthuis kan men geen domicilie nemen) - wie heeft effectief dit contract getekend en wie heeft het opgezegd... Daar zijn regels voor.
Gelden meegenomen hangt af op wiens naam de rekeningen en type huwelijkscontract mocht het een huwelijk zijn (geweest).

http://justitie.belgium.be/sites/defaul ... 013-NL.pdf

Heeft uw advocaat daar nog nooit iets over gezegd hoe u dat best allemaal kon regelen....?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”