Groepsverzekering bij echtscheiding

Julie72
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Groepsverzekering bij echtscheiding

#1 , 30 mar 2017 11:08

Mijn man en ik hebben besloten om te scheiden en willen hierbij tot een onderlinge overeenkomst komen. Hij is degene die de stap gezet heeft en is momenteel het huis uit getrokken. Graag zou ik onze woning overnemen maar een belangrijke factor hierbij is de "verdeling" van de groepsverzekering van mijn man. Situatie : waarde woning ± 350.000 - lopend krediet 100.000€. Stel woning wordt verkocht, dan ontvangen we beide : 350.000 - 100.000 = 250.000 /2 = 125.000€. Mijn man heeft een groepsverzekering waarbij het huidig opgebouwd kapitaal 350.000€ bedraagt. Trek daar 50.000€ aan af voor raming kosten belasting dan komt de helft ervan overeen met ±150.000€ waar ik recht zou op hebben. Klopt deze redenering een beetje ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 mar 2017 11:31

Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”