Ex uitkopen bij echtscheiding

mireille michils
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Ex uitkopen bij echtscheiding

#1 , 29 mar 2017 05:20

Na de echtscheiding behielden wij de woning 2,5 jaar in onverdeeldheid.
Wij zijn nu overeengekomen dat mijn ex mij zal uitkopen.
Bij de koop bracht hij een persoonlijke schenking in en er dient ook nog een deel vd hypothecaire lening te worden betaald.

Hoe moet de berekening worden gemaakt?
Welke andere kosten worden door wie betaald rekening houdende met fiscale voordelen, herzien hypothecaire lening...andere kosten waar ik niet meteen aan denk?

Bij de scheiding sloten wij met behulp van een bemiddelaar een overeenkomst. Daarin staat volgende vermeld:
De geschatte aankoopwaarde wordt verminderd met het resterende bedrag vd lopende hypothecaire lening. Enerzijds en het persoonlijk aandeel van mijn ex anderzijds. Wat hierna overblijft wordt door 2 gedeeld. Het persoonlijke deel v mijn ex wordt dan bij hem bijgeteld.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 29 mar 2017 19:38

Stel waarde 300.000 €. Stel persoonlijk aandeel man destijds 50.000 €. Stel restschuld 70.000 €.

DE waarde van de 'onverdeeldheid' is 250.000 € : uw aandeel is 125.000 € maar ook een schuld van 35.000 €. Hetzij netto 90.000 €.

Uw man koopt u uit door enerzijds de schuld van 70.000 € ofwel over te nemen ofwel terug te betalen, en anderzijds door u een uitkoopsom van 90.000 € te betalen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”