Vakantieregeling wordt niet nageleefd

melissavens
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vakantieregeling wordt niet nageleefd

#1 , 27 mar 2017 11:24

Beste,

Bij vonnis is overeengekomen dat de kinderen de helft van de vakanties bij elke ouder verblijven, volgens data pare/onpare jaren. Meer dan een jaar nu stel ik me flexibel op, maar mijn ex bespreekt de vakantieregeling niet met mij, hij eist wanneer de kinderen bij hem zijn en wanneer niet.
Eveneens voor komende paasvakantie is die regeling bij vonnis zo, maar hij kan de kinderen niet hebben omdat hij geen vrijaf kan krijgen op zijn werk.
Dus blijven de kinderen de volle 2 weken van het paasverlof bij mij, ikzelf moet ook werken dus ze blijven in de opvang, de kosten voor opvang moet ik ook allemaal zelf betalen, ook in die week dat ze eigenlijk bij mijn ex moeten zijn.
Nu is het zo dat hij wel een week vóór de paasvakantie verlof neemt om te skiën in Canada met vrienden. Daarvoor kan hij wel verlof krijgen dan.
Niet dat ik hem geen verlof gun, maar hij neemt helemaal geen verantwoordelijkheid voor de kinderen en laat ze gewoon bij mij en ik moet maar mijn plan trekken.
Ook in het zomerverlof, zijn de kinderen 7 van de 9 weken vakantie bij mij, hoewel helft van de vakanties bij vonnis, hij krijgt enkel 2 weken verlof en ik mag alle opvang betalen ook wanneer hij de kinderen zou moeten opvangen.
Kan ik via de familierechtbank hiermee verder gaan? Heb ik daarvoor een raadsman nodig?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 27 mar 2017 15:07

Wie moet kinderen halen of brengen?
U kan mogelijk best op voorhand en schriftelijk een overeenkomst met hem maken en dat hij voor de vakantieweek van hem de kosten aan u gestort zijn en ook de extra kosten van eten en zo.

Bij geen overeenkomst op papier en betaling
U kan de kinderen bij door te te brengen toch gewoon bij hem afzetten.- Bij halen door hem en dus niet geweest
Dan gaat u bij de politie aangifte doen ( = melding) - neem steeds het vonnis mee = een kopie.

Daarna stelt u hem per AS in gebreke. U kan als u de rekeningen hebt van vorig jaar ook deze bedragen ineens opvragen.
Zo ook voor de grote vakantie.

Als u dat in het verleden nooit gedaan hebt ( aangifte en of meldingen) dan kan u best nu eerst op deze wijze bewijzen verzamelen.

U kan dat zelf inderdaad via familierechtbank -
Hangt een beetje af wat er juist in het vonnis staat wie wat moet doen anders zal u misschien beter ineens via een advocaat gaan en laat de advocaat de aangetekend brief maar versturen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”