factuur ziekenhuis

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

Re: factuur ziekenhuis

#16 , 26 mar 2017 17:06

Ze heeft hier nog een advocaat. Ze kreeg altijd alles gedaan. Inclusief de kinderen domicilieren in de VS zonder mijn toestemming....ze waren minderjarig

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#17 , 26 mar 2017 21:39

Misschien toch best eens terug naar de rechtbank gaan.
Want als ex u al geen info heeft gegeven van de hospitalisatie is ze daar al in de fout gegaan.

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#18 , 27 mar 2017 10:27

Misschien toch best eens terug naar de rechtbank gaan.
Want als ex u al geen info heeft gegeven van de hospitalisatie is ze daar al in de fout gegaan.

Naar welke rechtbank? Ze woont in de VS met de kinderen…

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#19 , 27 mar 2017 14:08

Maar het origineel vonnis is toch hier uitgesproken en daar maakt zij gebruik van en zo kan u dat ook.

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#20 , 28 mar 2017 08:52

Ik heb vandaag een kopie van de facturen ontvangen van het ziekenhuis en het zou gaan over rhinoplastie, neuscorrectie dus....duidelijk geen tussenkomst van mutualiteit...

Wat doe ik nu best? Ex wilt helemaal NIET dat ik haar schuld betaal en verreken met de alimentatie. Natuurlijk niet, ze wilt vooral geld zien....Maar ik wil niet gedagvaard worden!

LeenW
Berichten: 12828

#21 , 28 mar 2017 10:30

Er zijn twee geschillen die los van elkaar staan. Het eerste is tussen het ziekenhuis en de ouders. Dat betaalt u dus best als u niet gedagvaard wil worden. Het tweede geschil is tussen u en uw ex. Het is haar recht dat ze eist dat de alimentatie volledig wordt uitbetaald, dan moet zij natuurlijk ook het bedrag volledig aan u terugbetalen.

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#22 , 28 mar 2017 11:14

Er zijn twee geschillen die los van elkaar staan. Het eerste is tussen het ziekenhuis en de ouders. Dat betaalt u dus best als u niet gedagvaard wil worden. Het tweede geschil is tussen u en uw ex. Het is haar recht dat ze eist dat de alimentatie volledig wordt uitbetaald, dan moet zij natuurlijk ook het bedrag volledig aan u terugbetalen.

Als ik zelfs niet op de hoogte word gebracht van emigreren naar de VS, esthetische ingreep bij minderjarige...enz....dan kan ik U verzekeren dat ik mijn geld NOOIT zou terugzien van mijn ex. Ik wil dus zeker zijn dat het kan verrekend worden met de alimentatie. maar hoe...?

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#23 , 28 mar 2017 12:17

Gewoon afhouden. De kans dat ze vanuit de VS er een procedure over begint is uiterst klein.
Stuur haar eerst een AS om te verwittigen dat je deze kosten van de alimentatie zal afhouden, dan kan ze niet zomaar zeggen dat het onverwacht is, zoals zij blijkbaar wel heeft gedaan met die factuur.

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#24 , 28 mar 2017 12:39

Gewoon afhouden. De kans dat ze vanuit de VS er een procedure over begint is uiterst klein.
Stuur haar eerst een AS om te verwittigen dat je deze kosten van de alimentatie zal afhouden, dan kan ze niet zomaar zeggen dat het onverwacht is, zoals zij blijkbaar wel heeft gedaan met die factuur.

Ze zal zeker een GDW op mij afsturen, heeft ze al gedaan voor 10 euro (vergeten index...). De vraag is of een AS een bewijs is als de GDW langskomt....

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#25 , 30 mar 2017 10:18

Gewoon afhouden. De kans dat ze vanuit de VS er een procedure over begint is uiterst klein.
Stuur haar eerst een AS om te verwittigen dat je deze kosten van de alimentatie zal afhouden, dan kan ze niet zomaar zeggen dat het onverwacht is, zoals zij blijkbaar wel heeft gedaan met die factuur.

Mijn ex gaat niet akkoord met verrekenen van alimentatie, volgens haar is alles doorgestuurd naar de verzekering en die zou de ingreep moeten dekken (klopt zeker niet). Ik werd nogmaals gedreigd met GDW. Zal ik echt moeten opdraaien voor deze kosten zonder dit te kunnen verrekenen met de alimentatie?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#26 , 30 mar 2017 13:41

Dan gaat ze de alimentatie die u niet betaalt van de verzekering krijgen.
Dus geen probleem.
Laten betijen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#27 , 30 mar 2017 14:23

Dan gaat ze de alimentatie die u niet betaalt van de verzekering krijgen.
Dus geen probleem.
Laten betijen.

Ik heb nu het schrijven van haar advocaat naar advocaat ziekenhuis doorgestuurd, dat ze dus de schuld betwist. Ik wacht op reactie.

Zoals altijd, zal ze hiermee wegkomen en ik zal maar braafjes voor haar schulden (blijven) opdraaien.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#28 , 30 mar 2017 14:24

Als ze het heeft doorgestuurd naar haar verzekering dan kan ze het toch niet (meer) betwisten?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#29 , 30 mar 2017 15:03

Als ze het heeft doorgestuurd naar haar verzekering dan kan ze het toch niet (meer) betwisten?

Ik betwijfel of ze een verzekering had, om te beginnen. Daarbij, het gaat over een neuscorrectie, puur esth ingreep, ik wist er zelfs niets van én ingreep was heel toevallig een maand voor mevrouw met de noorderzoon van de radar verdween naar de VS...de zoveelste 'oplichting'.

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#30 , 30 mar 2017 15:07

Stuur haar een AS waarin u stelt dat u de ziekenhuiskosten zal betalen en het bedrag van de alimentatie zal aftrekken, tenzij zij u binnen een bepaalde termijn de bewijzen levert dat dit via haar verzekering geregeld zal worden.

Terug naar “Echtscheiding”