factuur ziekenhuis

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

Re: factuur ziekenhuis

#31 , 30 mar 2017 15:21

Stuur haar een AS waarin u stelt dat u de ziekenhuiskosten zal betalen en het bedrag van de alimentatie zal aftrekken, tenzij zij u binnen een bepaalde termijn de bewijzen levert dat dit via haar verzekering geregeld zal worden.

Zal dit schrijven mij weren tegen de GDW? Ik heb haar en haar advocaat dit per mail gestuurd en ze gaat er NIET mee akkoord en gaat een GDW sturen als ik de alimentatie niet betaal....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#32 , 30 mar 2017 15:22

Stuur haar een AS waarin u stelt dat u de ziekenhuiskosten zal betalen en het bedrag van de alimentatie zal aftrekken, tenzij zij u binnen een bepaalde termijn de bewijzen levert dat dit via haar verzekering geregeld zal worden.

Zal dit schrijven mij weren tegen de GDW? Ik heb haar en haar advocaat dit per mail gestuurd en ze gaat er NIET mee akkoord en gaat een GDW sturen als ik de alimentatie niet betaal....

Als ik de factuur betaal, dan krijgt ze 6 maanden geen alimentatie....daarom dat ze zo hevig tegen is...

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#33 , 30 mar 2017 15:45

Stap dan hier naar de rechtbank.

Reclame

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#34 , 30 mar 2017 16:08

Stap dan hier naar de rechtbank.

Familierechtbank? Waarvoor? Kunnen ze een beslissing nemen om deze factuur te verrekenen met de alimentatie?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#35 , 30 mar 2017 16:34

Hou het van de alimentatie.
Dan ligt de bal in haar kamp en moet ze jou vanuit de VS dagvaarden.
Moet je jezelf niet meer afvragen hoe het aan te pakken.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#36 , 30 mar 2017 16:55

Hou het van de alimentatie.
Dan ligt de bal in haar kamp en moet ze jou vanuit de VS dagvaarden.
Moet je jezelf niet meer afvragen hoe het aan te pakken.

dagvaarden gaat ze niet doen, ze stuurt de GDW langs, heeft ze al gedaan, vanuit de VS via haar advocaat in BE...voor welgeteld 10 EUR....

LeenW
Berichten: 12828

#37 , 30 mar 2017 22:00

Hou het van de alimentatie.
Dan ligt de bal in haar kamp en moet ze jou vanuit de VS dagvaarden.
Moet je jezelf niet meer afvragen hoe het aan te pakken.

dagvaarden gaat ze niet doen, ze stuurt de GDW langs, heeft ze al gedaan, vanuit de VS via haar advocaat in BE...voor welgeteld 10 EUR....
Wat uiteraard haar goed recht is.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#38 , 31 mar 2017 00:39

dagvaarden gaat ze niet doen, ze stuurt de GDW langs, heeft ze al gedaan, vanuit de VS via haar advocaat in BE...voor welgeteld 10 EUR....
Op basis van welke uitvoerbare titel kan dit?
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#39 , 31 mar 2017 09:01

dagvaarden gaat ze niet doen, ze stuurt de GDW langs, heeft ze al gedaan, vanuit de VS via haar advocaat in BE...voor welgeteld 10 EUR....
Op basis van welke uitvoerbare titel kan dit?
Op basis van vonnis Familierechtbank.
Stel, ik ga gewoon alimentatie betalen (anders GDW) en ik word gedagvaard voor het betalen van de schuld ziekenhuis. Moet ik dan het volledig bedrag betalen of de helft? En kan die rechter dan vonnissen dat ik het bedrag mag aftrekken van het onderhoudsgeld (gezien ik GEEN extra kosten moet betalen volgens vonnis Familierechtbank)

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#40 , 31 mar 2017 09:50

dagvaarden gaat ze niet doen, ze stuurt de GDW langs, heeft ze al gedaan, vanuit de VS via haar advocaat in BE...voor welgeteld 10 EUR....
Op basis van welke uitvoerbare titel kan dit?
Op basis van vonnis Familierechtbank.
Maar dan moet er toch eerst een nieuw vonnis zijn?
Anders kan een gerechtsdeurwaarder toch weinig komen doen?

Of is er al een eerder vonnis dat onmiddellijk uitvoerbaar is?
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#41 , 31 mar 2017 10:23

Er is een vonnis die onmiddellijk uitvoerbaar is en volgens deze vonnis betaal ik een maandelijkse alimentatie voor de kinderen. Maar nu kreeg ik dus een brief van advocaat ziekenhuis dat ik een factuur moet betalen aan ziekenhuis, wegens medische zorgen aan een van de kinderen. Factuur dateert van 2015. Een grote som omdat geen enkel verzekering een neuscorrectie zal dekken bij een minderjarige (zonder medisch advies…). Mijn ex is één maand na de ingreep naar de VS vertrokken, factuur ondertussen met extra kosten en nu kloppen ze dus bij mij aan voor de betaling.
Advocaat ziekenhuis nam contact op met advocaat ex met de vraag om de schuld te betalen. Ex beweert dat alles gedekt is door de verzekering en weigert te betalen. Ex gaat ook niet akkoord dat ik de factuur betaal en deze verreken met de alimentatie. Dus, ik moet alimentatie betalen en als puntje bij paaltje komt, zal ik de 2.600 EUR ook moeten ophoesten aan ziekenhuis. Dit terwijl ik volgens vonnis geen extra buitengewone kosten moet betalen want all-in alimentatie.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#42 , 31 mar 2017 11:10

Stap dan met uw vonnis naar dezelfde rechtbank. Die kunnen toch uiteindelijk zeggen wie wat moet betalen.

iota
Berichten: 830

#43 , 31 mar 2017 11:20

De zaak is toch duidelijk:

Er is een uitvoerbaar vonnis volgens hetwelke Fons een all-in alimentatie moet betalen. Indien hij deze niet betaalt, is in het verleden gebleken dat zijn ex er niet voor terugdeinst een GDW te sturen. De ziekenhuisrekening zelf afhouden van de alimentatie is dus geen optie.

Anderzijds zal het ziekenhuis ongetwijfeld stappen ondernemen om de rekening bij Fons in te vorderen, aangezien de ex in de VS zit.
Met de alimentatieafspraken tussen de exen heeft het geen zaken.
Fons moet het geld dan maar terugvorderen van zijn ex, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, aangezien ze in de VS zit.

Fons wenst de ziekenhuisrekening niet te betalen, en met reden: hij was niet op de hoogte van de ingreep, laat staan dat hij er een zeg in heeft gehad, het gaat niet om noodzakelijke medische kosten en hij betaalt reeds een all-in alimentatie.

Is dit een catch 22 of heeft hij de mogelijkheid om een kortgeding aan te spannen?
En wat kan hij dan eisen/wat zou een rechter kunnen uitspreken?

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#44 , 31 mar 2017 11:31

De zaak is toch duidelijk:

Er is een uitvoerbaar vonnis volgens hetwelke Fons een all-in alimentatie moet betalen. Indien hij deze niet betaalt, is in het verleden gebleken dat zijn ex er niet voor terugdeinst een GDW te sturen. De ziekenhuisrekening zelf afhouden van de alimentatie is dus geen optie.

Anderzijds zal het ziekenhuis ongetwijfeld stappen ondernemen om de rekening bij Fons in te vorderen, aangezien de ex in de VS zit.
Met de alimentatieafspraken tussen de exen heeft het geen zaken.
Fons moet het geld dan maar terugvorderen van zijn ex, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, aangezien ze in de VS zit.

Fons wenst de ziekenhuisrekening niet te betalen, en met reden: hij was niet op de hoogte van de ingreep, laat staan dat hij er een zeg in heeft gehad, het gaat niet om noodzakelijke medische kosten en hij betaalt reeds een all-in alimentatie.

Is dit een catch 22 of heeft hij de mogelijkheid om een kortgeding aan te spannen?
En wat kan hij dan eisen/wat zou een rechter kunnen uitspreken?
Wow, ik ben onder de indruk, héél correct samengevat.

Ten andere, ex is zwaar in de fout gegaan aangaand co-ouderschap (ik wist van niets), kan ze hiervoor geen straf krijgen?

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#45 , 31 mar 2017 12:18

[.

Ten andere, ex is zwaar in de fout gegaan aangaand co-ouderschap (ik wist van niets), kan ze hiervoor geen straf krijgen?
Misschien wel, maar dat kan je niet zelf beslissen. Dan zal je ook naar de rechtbank moeten stappen.

Terug naar “Echtscheiding”