factuur ziekenhuis

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

Re: factuur ziekenhuis

#46 , 03 apr 2017 11:52

Met dank aan de GDW forum:

Conform art. 1293,3° B.W. kan een schuldenaar van alimentatie deze schuld niet compenseren met een schuldvordering op de alimentatiegerechtigde.

M.a.w. indien ik deze schuld zou betalen, mag ik deze niet verrekenen met de alimentatie.



Het beste lijkt mij om terug naar de Rechtbank te trekken en hopelijk een vonnis krijgen dat ik deze schuld mag verrekenen met de alimentatie. Met zo een vonnis zou ik safe zitten, toch? Vraag is of ik dan niet duurder uitkom dan de 2.600 EUR aan advocaatskosten :cry: :cry:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
iota
Berichten: 830

#47 , 05 apr 2017 14:20

Vraag is of ik dan niet duurder uitkom dan de 2.600 EUR aan advocaatskosten


Hoe oud zijn je kinderen en hoe lang denk je nog alimentatie te moeten betalen?
Is dit vermoedelijk de laatste stunt van je ex of kan ze nog jaren zo door gaan?

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#48 , 07 apr 2017 15:40

Vraag is of ik dan niet duurder uitkom dan de 2.600 EUR aan advocaatskosten


Hoe oud zijn je kinderen en hoe lang denk je nog alimentatie te moeten betalen?
Is dit vermoedelijk de laatste stunt van je ex of kan ze nog jaren zo door gaan?

Ik zal nog zeker 5 jaar alimentatie moeten betalen.
Mijn ex was in CSR, ik heb al wat GDW over de vloer gehad sinds haar CSR herroepen is, maar dit is de eerste schuld aangaand en kinderen.

Het zou mij niet verbazen als er nog zouden volgen....

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#49 , 07 apr 2017 16:34

klein detail: de schuldvordering heeft wel betrekking op een betaling die gedekt moet worden door de all-inn alimentatiesom. Dus als u deze som inhoudt op de volgende alimentatiesom gebruikt u deze som in feite gewoon voor een factuur die ook met die ali betaald dient te worden. Het is niet zo dat u een achterstallige huur of zo hiermee tracht op te schonen. Nee, een ziekenhuisfactuur van de kinderen die betaald dient te worden met de alimentatie.

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#50 , 07 apr 2017 16:41

klein detail: de schuldvordering heeft wel betrekking op een betaling die gedekt moet worden door de all-inn alimentatiesom. Dus als u deze som inhoudt op de volgende alimentatiesom gebruikt u deze som in feite gewoon voor een factuur die ook met die ali betaald dient te worden. Het is niet zo dat u een achterstallige huur of zo hiermee tracht op te schonen. Nee, een ziekenhuisfactuur van de kinderen die betaald dient te worden met de alimentatie.

Maar er is geen vonnis dat zegt dat ik het mag doen en als mijn ex het niet wilt dan stuurt ze gewoon een GDW op mijn dak...ze heeft het al eens gedaan voor 10 euro.
Dus, misschien naar de rechtbank om een vonnis te hebben dat ik het wel mag inhouden? Wie zal het zeggen....

aan de andere kant, advocaat ziekenhuis heeft advocaatgegevens van mijn ex en ze hadden contact, dus waarom niet haar dagvaarden??

Franciscus
Berichten: 38599

#51 , 07 apr 2017 17:46

Hebt u nooit iets gedaan aan feit dat ze naar USA is gegaan of mocht dat in vonnis anders is dat parentale ontvoering.

eylis
Berichten: 8840

#52 , 08 apr 2017 22:29

inderdaad, en is er een omgangsregeling gevonnist dat gerespecteerd wordt door haar?

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#53 , 10 apr 2017 16:44

Er is geen omgangsregeling. Ik zal nog +/- 5 jaar alimentatie moeten betalen. Het is zeker niet de laatste stunt van mijn ex.
Communicatie met de kinderen is onbestaand.

oorspronkelijk had mijn ex de exclusieve hoederecht (ja hoor, zo was het geformuleerd in het vonnis, 2012). Ze heeft dus misbruik gemaakt van dit vonnis om met de kinderen te kunnen verhuizen, zonder mij op de hoogte te stellen (binnen België zo een aantal keren verhuisd en in 2015 dus ook naar de VS...)

Franciscus
Berichten: 38599

#54 , 11 apr 2017 22:50

Een vonnis van 2012 waar het woord hoederecht in gebruikt wordt?

http://www.kinderrechtswinkel.be/index.php?ID=39080

Chicco
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#55 , 12 apr 2017 16:50

In België bestaat nog altijd iets als het MAF. Met andere woorden een maximum factuurbedrag. Alles boven dat bedrag wordt integraal teruggestort. Bij een kind jonger dan 16 jaar bedraagt dat bedrag ronde de 450 euro. Dus is het zo goed als onmogelijk dat er medische kosten van 2000 euro per jaar wordt betaald. De teruggave van de mutualiteit zal gebeurt zijn naar de ouder die het kind huisvest. Dus heeft zij alles boven de 450 euro volledig teruggekregen. Een vonnis wordt bij mij weten uitgesproken als, alle medische kosten NA tussenkomst mutualiteit.
Beste wat je kan doen, ga met het vonnis van allimentatie naar de mutualiteit de vordering van uw ex, en zij zullen u klaar en duidelijk uitleggen of ex wel of niet een teruggave verkregen heeft. Dan pas kan je verdere stappen ondernemen.

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#56 , 12 apr 2017 21:08

Het gaat over een neuscorrectie. Geen terugbetaling.

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#57 , 30 okt 2017 21:47

Niets gehoord de voorbije maanden, ik nam aan dat ex haar schuld betaald had aan het ziekenhuis.
Maar ik kreeg mail van advocaat ziekenhuis, eigenlijk een mail naar mijn ex om te betalen en "Bij gebrek aan reactie voor 01/11/2017 verzoek ik de heer X, die een kopie van huidige mail ontvangt, om het verschuldigde bedrag te betalen middels afhoudingen op het u verschuldigde onderhoudsgeld".

Ik kreeg ook alle mails tussen mijn ex en advocaat te lezen waarin ex voet bij stuk houdt dat ingreep terugbetaald zou moeten worden door CM en extra hospitalisatieverzekering. Advocaat schreef ook dat "zowel CM als DKV aan de VZW AZ DAMIAAN lieten weten dat zij niet zouden tussenkomen in de betaling van de ziekenhuisfacturen".

Mijn ex beweert bij hoog en laag dat de fout bij de verzekering ligt en dat ze haar advocaat gaat inschakelen en dat ik zeker geen betalingen moet doen aan de advocaat ziekenhuis.

Mijn maakt niet uit aan wie ik betaal, ik wil alleen niet dubbel betalen: niet én alimentatie én factuur ziekenhuis.

Ik vraag mij alleen af of het verzoek van advocaat ziekenhuis om factuur te betalen middels afhoudingen op alimentatie mij zal weren tegen een GDW die zeker alimentatie zal komen innen bij een niet rechtstreekse betaling aan mijn ex.

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#58 , 06 nov 2017 11:11

Ik heb ondertussen de deurwaarder ook aangeschreven om te weten wat mij te wachten staat indien ik de helft van de factuurbedrag ziekenhuis inhoud op de lopende alimentatie.

“er wordt rekening gehouden met eventuele afhouding van het onderhoudsgeld mits mevrouw zich hiermee akkoord verklaart, indien mevrouw niet akkoord gaat kan U de vrijwaring voor deze schuld vorderen indien de zaak ooit voor de rechtbank komt”

Deze zin is mij niet helemaal duidelijk.

Bedoelen ze dat als ik gedagvaard wordt door de ziekehuis dat ik dan kan vragen om vrijgesteld te worden van deze schuld?
Of dat in geval in het onderhoudsgeld inhoud en mijn ex naar de deurwaarder stapt, dat ik dan bij de beslagrechter kan vragen om de schuldaflossingen als alimentatie te beschouwen?

Terug naar “Echtscheiding”