Voogdij kinderen

Fer
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Voogdij kinderen

#1 , 18 mar 2017 08:25

Beste
Wij zijn gescheiden en de kinderen staan onder de voorgdij bij de moeder ook hun domicilie staan ze op het adres van de mama .
Nu is de mama opgenomen bij psychiatrie en heb ik de kinderen thuis
Kan de schoonfamilie de kinderen komen opeisen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fer
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 mar 2017 08:29

De kinderen zijn onder de voogdij van de mama , nu is de mama opgenomen in de psychiatrie , en heb ik als vader de kinderen. Mag de familie van de mama de kinderen komen opeisen

eylis
Berichten: 8840

#3 , 18 mar 2017 08:34

Dat de moeder alleen de voogdij over de kinderen heeft: staat dat uitdrukkelijk in een vonnis? Want ik vermoed dat u dat denkt omdat de kinderen misschien voltijds bij haar wonen. In dat geval heeft de moeder wel hoofdzakelijk het hoofdverblijf van de kinderen maar heeft u nog steeds evenveel het gedeeld ouderlijk gezag als de moeder. De schoonouders kunnen de kinderen niet zomaar weghalen zonder uw toestemming. Zelfs indien de moeder als enige de voogdij heeft (maar dat is een vrij zeldzame situatie) , zullen de schoonouders nog steeds een vraag moeten richten tot de familierechter om de voogdij over de kinderen te kunnen eisen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”