Verblijfsregeling kinderen

Sven B.
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verblijfsregeling kinderen

#1 , 17 mar 2017 15:25

Beste,

Ik ben gedagvaard door mijn ex vriendin. Samen hebben wij 3 kinderen in volledige co-ouderschap. Wij zijn vier jr en half geleden uit elkaar gegaan en hebben toen een onderlinge overeenkomst schriftelijk afgesloten, waar alles instaat. Helaas hebben wij dit nooit laten bekrachtigen door een notaris of rechtbank, dus er is geen vonnis. Wij hebben dit gedurende vier jr en half steeds vrij goed nageleefd...soms wel eens wat strubbelingen maar niets noemenswaardig. Nu heb ik in augustus 2016 een kitten gekocht en na twee maanden bleek die vlooien te hebben. Ik had toen zelf vlooienbeten ter hoogte van mijn onderbenen. Ook mijn kinderen hadden vlooienbeten. Ik heb toen meteen mijn kat behandeld en heb voor ongeveer 300€ besteed aan bestrijdingsmiddelen tegen vlooien. Na een aantal weken geduld en veel gekuis kregen wij geen nieuwe beten meer. Dit gedurende twee maanden. Nu onlangs had mijn dochter opnieuw beten ter hoogte van haar gezicht en nek...mijn ex heeft foto's genomen en een arts heeft bevestigd dat dit vlooienbeten waren. Nu moet ik van de rechtbank mijn huis volledig laten saneren, ondertussen krijg ik mijn kinderen enkel 1x om de 14 dagen, enkel in het weekend te zien. Nu vraag ik mij af of ik geen tweede opinie kan bekomen, want ik twijfel of het wel degelijk vlooien zijn. Ik heb zelf al aan mijn huisarts gevraagd of hij, op basis van beten, kan uitsluiten of het niet gewoon muggenbeten zijn. Ik weet dat mijn twee jongste kinderen nogal gevoelig reageren op muggenbeten. Kan ik ze bvb niet laten onderzoeken op allergieen? Het probleem is dat ik mijn kinderen nog amper zie voor de volgende zitting plaatsvindt. Kan ik via mijn advocate eisen dat mijn ex zo snel mogelijk naar een huidarts gaat om mijn kinderen te testen? Ik zou het nogal zonde vinden van mijn huis te laten vergassen tegen vlooien, terwijl ik twijfel aan de aanwezigheid hiervan.
Graag jullie reactie.
Mvg
Sven

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sven B.
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 mar 2017 21:53

Heb vandaag een attest verkregen van de dierenarts dat, na controle, mijn kat volledig parasietvrij is verklaard.
Het is voor haar onmogelijk dat ik vlooien heb in huis.
Wordt vervolgd...

Sven

Franciscus
Berichten: 38600

#3 , 18 mar 2017 16:51

Is uw huis parasietenvrij want dat was de vraag van de rechtbank - en welke rechtbank?
Inderdaad is het bewezen dat het vlooienbeten waren.

Begrijp het niet goed vlooien of luizen niet prettig maar kan altijd gebeuren.
Eens lezen :
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... ooien.html

Reclame

Amiga
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 mar 2017 16:47

Het is niet omdat je kat vlooienvrij is dat je huis dat is... Vlooien zijn écht een pest. Zodra het wat warmer wordt komen nieuwe eitjes uit, op plaatsen waar je bijna nooit bij geraakt tijdens het poetsen.
Laat een professionele firma dit aanpakken, 't zal goedkoper zijn dat gerechtskosten, en het is voor iedereen aangenamer leven zonder die vervelende beesten

Terug naar “Echtscheiding”