Uit elkaar

Raicoc
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Uit elkaar

#1 , 16 mar 2017 09:19

Hallo

Kort even de situatie schetsen, we zijn getrouwd, samen 1 kindje van 3 jaar.
Na 6 jaar getrouwd te zijn (11 jaar samen), neem ik de zware beslissing om er een punt achter ons te zetten, . We zijn uit elkaar gegroeid ...
Nu, plots eist de moeder het kind op en zou ik 1 weekend om de 2 weken met kind nog mogen zien. Dit enkel omdat ze het niet kan verkroppen dat het gedaan is wil ze het kind dan maar voor haarzelf houden.
Op de rechtbank pleit haar advocaat dat een kind van dergelijke leeftijd meer nood heeft aan een moederfiguur ...
Ze heeft achter mijn rug zelf het kind veranderd van school zodat het dichter bij haar ouders zou zijn ( lees recht over de deur).
Ze is voor niets redelijk en wil maximum geld en omgang met onze dochter ...
Na nu 2 maal naar de rechtbank te zijn geweest voor de dringende maatregelen zitten we nu op een regeling van 3 / 3 en de rechter adviseerde uit te breiden naar week / week.
Dit tot de defenitieve uitspraak ...
Ik (wij) moeten nu aantonen dat ik in staat ben men kind op te vangen ... ze gunt me niets meer en verwijt me dat ik vroeg weg ben Smorgens en laat thuis kom terwijl dit allemaal gelogen is. Ik heb zelfs een regeling op papier van men werkgever waarop staat dat ik in de week dat ik mijn kind zou hebben later mag beginnen en vroeger zou stoppen zodat ik mijn kind zelf naar school kan brengen en afhalen ....
Bij mijn ex zal ze in de opvang moeten.
Ik heb ondertussen een nieuwe partner ( misschien wat snel maar toch), die werkzaam is benoemd als kleuterjuf en alle schoolvakanties thuis is en kan instaan voor de opvang van men dochter.
Wat ik niet weet is hoe een rechtbank hierop reageert dat ik al een nieuwe partner heb ...
Alles sleept zolang aan, en het is ondraaglijk kwetsend te denken dat de kans bestaat dat men oogappel van me, na 3 jaar, afgenomen zal worden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vader1
Berichten: 191
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 mar 2017 21:23

Ze zullen in elk geval niet je kind afpakken omdat je een andere relatie hebt.
Mijn ervaring met de rechtbank is dat de rechter altijd vanuit het standpunt van het kind kijkt, en de beslissingen zo neemt.
Een partner kan niet nadelig zijn voor de situatie van het kind.

Franciscus
Berichten: 38599

#3 , 20 mar 2017 23:04

u kan altijd een sociaal onderzoek vragen bij beide partijen.
Er is zo wie zo co-gezagsouderschap dat wil zeggen dat ze jullie kind niet zomaar van school kan kan veranderen.
Zij moet zich houden aan het vonnis en aan de wet.
Breng ook de school op de hoogte en vraag dat zij u van alle feiten ook de uitslagen en de ouderdagen op de hoogte houden.
Ook al eens lezen.
http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13584
http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13824

Reclame

Raicoc
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 mar 2017 08:39

Bedankt voor de reactie. Nu, ze heeft het kind van school veranderd nog voor het hele gedoe met de rechtbank en advocaten.
De nieuwe school ligt recht tegenover de woning van haar ouders en alle kinderen hebben er ook school gelopen ...
De school is echt partijdig ! Als ik mijn dochter ga ophalen staat de oma ook altijd te kijken aan de deur tot ik er ben / hoelaat ik kom.

Normaal kan 1 ouder een kind niet zomaar veranderen / inschrijven in een school maar de school beweert nu plots van wel want mijn ex heeft getekend voor beide partijen beweren ze !

Ik had graag gevraagd via de rechtbank om mi kind volgend schooljaar in een andere school te laten klaplopen zodat alles eerlijk kan gebeuren.

Terug naar “Echtscheiding”