Echtscheiding-verlof

hubke
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Echtscheiding-verlof

#1 , 15 mar 2017 14:15

Hallo

Tijdens de vakantie periode is mijn zoon steeds bij mij.
Dit is zo opgenomen in onze eot.
Hij gaat dan ook regelmatig bij familie logeren,hij vind dit leuk dus wil ik hem dat niet ontzeggen.
Nu zou ik tijdens die tijd ook enkele dagen weg willen gaan maar mijn ex doet daar moeilijk over en komt met verwaarlozing en dat ik mijn plicht als vader niet na leef.
Volgens mij heeft zij hier geen punt en heeft zei hier zelfs niets over te zeggen,klopt dit ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 15 mar 2017 14:27

Dat u tijdens de verblijfstijd van uw kind in de vakanties er een paar daagjes uit moet of wil, daar heft de andere ouder niets over te zeggen. Van verwaarlozing is helemaal geen sprake. Als u geode opvang voorziet bij familie, vrienden of zelfs een sportstage, dan doet u uw plicht en daar heft de andere ouder niets over te zeggen. Het is uw verblijfstijd. Het zou een andere zaak zijn als u dat telkens elke vakantie zou doen. Meldt de andere ouder dat ze zich informeert over de wettelijke context met betrekking tot het ouderlijke gezag en rechten binnen de verblijfstijd. Dat ze dit doet bij een onafhankelijke deskundige, zodat ze zich niet onnodig in juridisch getouwtrek laat verliezen. Dit kost onnodig geld, moeite en middelen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”