Bezoekregeling vonnis

lolita85
Topic Starter
Berichten: 85

Bezoekregeling vonnis

#1 , 13 mar 2017 13:07

Beste,

zo'n maand geleden werd een vonnis opgesteld via de rechtbank voor de bezoekregeling van onze dochter tussen haar vader en mezelf.

De bedoeling was mits we weer overeen kwamen dat onderling te doen, maar ik was niet verrast toen mijnheer mij weer dagvaarde i.v.m. regeling via de rechtbank. Die dag is een akkoord bereikt (vaste dagen, dit gebeurt nu al 2 weken zo)

Wel had mijnheer op de rechtbank een dag extra aangevraagd voor in maart. Dat is binnenkort.
Mits mijn nieuwe partner ook aanwezig was nam mijnheer niet eens de moeite om recht te staan en die dag die hij extra wou te komen bespreken, maar riep het van ver.

Ik ben niet akkoord gegaan met die extra dag mits het al niets nodig was dat we daar zaten, onderling zou even goed gelukt zijn, maar de nieuwe partner van mijn ex heeft hem ertoe aangezet.

Nu is mijn vraag, er staat niets over die ene dag in het vonnis, dus ben ik ook niet verplicht haar mee te geven op de dag die hij eist ?
Ik heb het duidelijk gemaakt op de rechtbank dat ik niet akkoord was, maar paar dagen geleden bij het afhalen van onze dochter zei hij dat ik niet mocht vergeten dat we dagen afgesproken hadden ... Niets over in het vonnis terug te vinden (want opnieuw was expliciet niet akkoord)

Wat als hij erover blijft aandringen ?
Ik ben toch echt niet verplicht ze die dag mee te geven ?

Mvg,

een Moeder.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38594

#2 , 13 mar 2017 15:14

Neen, indien niet in het vonnis dan kan het wel gevraagd maar niet geëist worden.
Staat ook niet in vorig vonnis - om dit vonnis kracht van gewijsde te laten gaan moet de beroepstermijn verstreken zijn.
En eventueel vonnis betekend.
Dus als jullie zaak is voorgekomen - jeugdrechtbank - mochten jullie toen jullie het woord kregen blijven zitten. Wordt door de rechtbank als onbeleefd aanzien.
Normaal zijn daar toch geen andere gedaagden in de zaal buiten de ouders en eventueel kinderen?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”