Verdeling van inboedel

Sofie2017
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Verdeling van inboedel

#1 , 12 mar 2017 21:18

Mijn ex en ik hebben de inboedel verdeeld onder elkaar toen we samen zaten bij de advocaten.
In het vonnis van de familie rechtbank ivm de afspraken over onze dochter staat er dat de goederen in samenspraak verdeeld zijn.
Nu komt hij af via zijn advocaat met een lijst wat hij nog moet hebben, wat ik heb meegenomen. Zogezegd persoonlijk spullen. Plastieken potjes, foto's, kaarsenhouders, enz
De verdeling is mondeling gebeurd over alle kleine spullen.
Dus wil ik dit niet meer afstaan.
Nu dreigt hij met een deurwaarder!!!
Wat kan hij hiermee nog doen, moet ik schrik hebben?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 12 mar 2017 22:11

Als hij een deurwaarder wil sturen, zal hij eerst een vonnis van de rechtbank moeten hebben.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Siegfried
Berichten: 94

#3 , 12 mar 2017 22:36

De vraag is of jij een advocaat wil betalen om dit aan te vechten. En wie bracht hem op dat idee? Advocaten verdienen fortuinen aan die 'kleine oorlogen'.

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 18 mar 2017 14:36

“Art.24.Iedere eindbeslissing heeft gezag van gewijsde vanaf de uitspraak. Art.25.Het gezag van het rechterlijk gewijsde verhindert dat de vordering opnieuw wordt ingesteld. Art.26.Het gezag van het rechterlijk gewijsde blijft bestaan zolang de beslissing niet ongedaan is gemaakt.Art.27.De exceptie van gewijsde kan in elke stand van het geding worden voorgedragen voor de feitenrechter voor wie de vordering is ingesteld. Zij kan door de rechter niet ambtshalve worden opgeworpen. Art.28.Iedere beslissing gaat in kracht van gewijsde zodra zij niet meer voor verzet of hoger beroep vatbaar is, behoudens de uitzonderingen die de wet bepaalt en onverminderd de gevolgen van de buitengewone rechtsmiddelen.”(Gerechtelijk Wetboek)

“In het vonnis van de familie rechtbank ivm de afspraken over onze dochter staat er dat de goederen in samenspraak verdeeld zijn.”

Ik ga ervan uit dat dit vonnis reeds in kracht van gewijsde is gegaan, zodat voornoemde verdeling in samenspraak niet kan herzien worden, tenzij met wederzijds akkoord.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Echtscheiding”