Onderhoudsgeld

Kristien_3
Topic Starter
Berichten: 53

Onderhoudsgeld

#1 , 10 mar 2017 19:24

Hallo, misschien kan er mij hier iemand een woordje uitleg geven in verband met onderhoudsgeld, mijn man betaald maandelijks onderhoudsgeld voor zijn 2 kinderen ,ook al ziet hij hen al jaren niet.
De oudste word bijna 18 jaar, gaat nog naar school, maar nu is mijn vraag wanneer word het betalen voor het onderhoudsgeld dan gestopt?
In het vonnis staat art. 203 par. 1 van het B.W aan hun minderjarige of studerende kinderen levensonderhoud ,opvoeding en een passende opleiding verschuldigd, tot hun opleiding voltooid is, nu is mijn vraag de oudste gaat naar school maar zo eentje leren en werken, ze moet twee dagen school lopen en drie dagen werken, ze word daar ook voor betaald, als ze dus meerderjarig word, stopt dit dan of moet er nog verder betaald worden?
Zoals ik het lees, als er gestopt word met school dat dan het onderhoudsgeld mag gestopt worden?
Want ik snap niets van dat wetsartikel
Dank je wel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jabbe
Berichten: 586

#2 , 19 apr 2017 14:48

Zolang er kinderbijslag wordt uitgekeerd (en dat is zolang het kind aan de voorwaarden (zie Famipedia) voldoet om KB te ontvangen tot de leeftijd van 25 jaar), moet er ook onderhoudsgeld worden betaald als dat zo is besloten, hetzij in een overeenkomst, hetzij in een vonnis.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”