politioneel onderzoek

lotje12
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

politioneel onderzoek

#1 , 08 mar 2017 10:52

hallo,

efkes kort schetsen, sedert 11 jaar sta ik er alleen voor met mijn zoon. De papa en ik hebben nooit een feitelijk gezin gevormd, mijn zoontje is er gekomen door de pil heen. Een welgekomen verrassing! De regeling was 1 om de 2 weekends. Mijn ex is in de 10 jaar al 4 keer in de gevangenis beland. De laatste keer dateert van juni 2016. welliswaar telkens voor een aantal weken of maanden, 3 keer voor drugsverkoop en gebruik, laatste keer inbraak op een werf. ik ben in al die jaren alleenstaand gebleven tot ik 2 jaar geleden de liefde heb gevonden. Dit kan papa moeilijk verkroppen en hij heeft nu voor verblijfscoouderschap gegaan. Gisteren ben ik voor de eerste keer geweest naar de rechtbank. Dit is positief verlopen, procureur die erbij zat heeft hem toch wel doen te verstaan zij de week week al niet ziet zitten. voor haar moest er zelfs geen sociaal en politioneel onderzoek komen. nu komt er toch een politioneel onderzoek. wat houdt dat nu precies in, kijken ze enkel naar strafblad en veroordelingen? Of gaan ze nog iets verder, naar vermoedens bijv hij nu nog drugs gebruikt ofzo....of andere toestanden. Spreken ze ook met buren of school?

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lotje12
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 mar 2017 10:57

ik bedoel maar, kijken ze enkel naar de feiten, of ook naar de dingen ze horen van anderen?

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 08 mar 2017 21:53

Dat onderzoek zal ook bij u gebeuren niet alleen bij hem hoor.
Politie kijkt normaal alles na niet allen strafregister ( strafblad) maar ook de Algemene Nationaal Gegevensbank en alle info van alle politiezones waar hij heeft verbleven dus alle gegevensbanken van de politie.
Ook de wijkinspecteur zal een onderzoek doen ook navragen bij de 'buren' kan perfect.
Vanaf 12 jaar kan uw kind vragen om gehoord te worden.
Gezien de omstandigheden zou een langzaam opbouwen van contact onder toezicht over 1/2 dag alleen een dag alleen een WE zonder en met overnachting enz dus opbouwend.
Elk niet opvolgen van het vonnis direct melden bij de politie.

Uiteraard zal er dan ook een alimentatie tegenover moeten staan.

Best met een advocaat.

Reclame

lotje12
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 mar 2017 09:43

hallo,

Bedankt voor het antwoord! Het onderzoek gebeurt idd ook bij mij, moest niet v procureur, papa stond er op dat het bij mij ook gebeurde en ik heb gezegd dat geen probleem is. Bij de buren, dus als der daar ene een pik heeft op mij kan dat nadelig zijn voor mij, ik heb eigenlijk in die tien jaar nog nooit een pv gehad of klacht ofzo, 1 keer van te vlug rijden dat wel. Worden de partners ook onder de loep genomen, heb al gehoord zijn partner ook niet koosjer is...

Terug naar “Echtscheiding”