Grosse - Achterstallige buitengewone kosten

MAMA.S
Topic Starter
Berichten: 66
Juridisch actief: Nee

Grosse - Achterstallige buitengewone kosten

#1 , 08 mar 2017 10:33

Mijn ex-partner heeft een waslijst aan achterstallige facturen betreffende buitengewone kosten die opgenomen zijn in onze akte.
Dit gaat o.a. over kledij, opvangkosten, hospitalisatieverzekering. (Dit is opgenomen in onze akte onder buitengewone kosten).

Nu wens ik deze dus te "innen".

Wat is de procedure?

- Ik dien eerst een grosse te bekomen bij de notaris?
- Daarna contact opnemen met een deurwaarder?
- En daarna? De deurwaarder doet dan onderzoek naar of alle bewijzen en stukken aanwezig zijn? Wat is hij nog steeds weigert? Gaat dit dan naar de rechtbank?

Iemand die me wat meer details kan geven of eventuele ervaringen wil delen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 09 mar 2017 11:39

“Art.19.Alle notariële akten leveren bewijs op in rechte en zijn in het gehele Rijk uitvoerbaar. Art.21. Alleen de notaris die de minuut bewaart, heeft het recht grossen en uitgiften af te geven...”(Wet 16 maart 1803 Wet Notarisambt).

Maan uw ex-partner aangetekend aan u voornoemde buitengewone kosten te betalen vóór een door u daarin genoemde datum en op een door u daarin vermelde rekening.

Geeft hij daaraan geen volledig en tijdig gevolg, vraag dan een grosse aan uw notaris en overhandig ze dan ter uitvoering aan een gerechtsdeurwaarder van uw keuze. Deze gerechtsdeurwaarder is ertoe gehouden u van het verloop van de uitvoering op de hoogte te houden.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”