Omgangsregeling

Mamabeer33
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

Omgangsregeling

#1 , 03 mar 2017 14:26

Hallo!

Kan iemand mij helpen..ik vraag me af wat een redelijke omgangsregeling is voor een baby van 2maand tot de leeftijd v week/week? Dit kiezen wij natuurlijk zelf maar het contact verloopt niet goed en ik wil niet snel week/week mr ook rekening houden met hem en de baby..heb schrik een voorstel te doen dat onredelijk is en dan nr de rechtbank moeten gaan!

Dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 03 mar 2017 14:45

vanuit studies psychologie concludeert men momenteel eigenlijk dat die zeer jonge leeftijd juist wél geschikt is om een regelmatige week-om-week regeling te starten. Een aantal factoren die dan wel van belang zijn: eenzelfde crèche-opvang overdag (als beide ouders zouden werken). Beide ouders die na de crèche dan wel actief de zorgfuncties opnemen (en niet nog een andere oppas.) Baby's kunnen goed een repetitieve regelmaat aan met een aantal vaste "zorgers" en "locaties" en een duidelijke link tussen de locaties en die zorgers. éénmaal die makkelijke leeftijd voorbij, wordt het vaak zoeken en testen om een vlotte omgangsregeling te vinden. Als je tijdens de peuter-puberteit het kind gewent aan een 70/30 verblijfsregeling in het voordeel van de moeder, ziet het kind de andere ouder ook maar als een "bezoekfamilielid" en daarvan later afwennen om de vader als een volwaardige zorger te accepteren is weer lastig. Eerlijk gezegd zou ik nu meteen eens een 50/50 % regeling "uitproberen". Het kindje kan zich goed hechten aan beide ouders en wéét dat na elke week een andere week (of een andere periode) komt. Je kan ook met halve weken werken, maar dat is vaak iets omslachtiger in te plannen.

Mamabeer33
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 mar 2017 15:12

Ok. Waar vind ik de resultaten over die studies??

Reclame

Mamabeer33
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 mar 2017 15:19

Wel rare visie vind ik, ik moet het even testen zeg je.. en als het nu schaadt??? Das enkel toch fair voor ons! Ik vind hier nergens iets over enkel het omgekeerde.

Roosje987
Berichten: 45
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 mar 2017 23:29

Eylis en andere studies tonen weer aan dat het wel schadelijk is voor kinderen ongeacht leeftijd.
Er worden steeds meer vraag tekens gezet bij die bilocatie regeling.
En voor het ene kind werkt het wel voor het andere niet.

Ik lees veel van jouw juridische adviezen en vraag me af of jij advocate bent of juridische ervaringen hebt.

Terug naar “Echtscheiding”