Mijn ex wil het hoederecht op mijn zoontje

mowgli
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Mijn ex wil het hoederecht op mijn zoontje

#1 , 01 mar 2017 08:54

Hey iedereen

Iemand hier misschien al ervaring mee?
ik ben al uit elkaar met mijn ex sinds 2014.
Sindsdien doen we week om week met ons zoontje. Nu heb ik 2jaar al een nieuwe vriend. In het begin dat ik samen was met mijn nieuwe vriend deed hij al heel lastig. Hij is weg gegaan bij mij voor een vriendin van mij!
Nu ging het de laatste tijd goed en geen problemen. Nu wil hij het hoederecht opeisen omdat ik met mijn zoontje bij mijn vriend verblijf maar er officieel nog niet woon. Mijn zoontje heeft daar ook zijn eigen kamer gekregen. En het is zeker niet dat mijn zoontje verwaarloosd wordt bij ons. Kan hij het hoederecht daarom zomaar opeisen omdat ik officieel nog op mijn adres woon. Maar daar niet verblijf. Mijn zus woont ook nog mee op mijn adres. Ik kan haar moeilijk op straat zetten!
Hij probeert mij ergens ook in een slecht daglicht te plaatsen. Er staan dingen in de brief die ook niet waar zijn die hij gelogen heeft.

Bedankt alvast voor de reacties

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 01 mar 2017 09:46

hoederecht bestaat niet meer, dus dat kan niet eens geeist worden. Beide ouders houden hun wettelijk ouderlijk gezag. Als ouders gescheiden leven kan wel bilocatie (gelijk verdeeld verblijf) voor het kind gevraagd worden bij de rechtbank. Dat je nu samenwoont met je vriend kan voor de rechtbank geen reden zijn dat je kind 100% bij de vader zou moeten gaan wonen. Ik vermoed dat je ex je dit allemaal per mail/brief medegedeeld heeft. Ga er niet op in.

Adriana
Berichten: 396

#3 , 01 mar 2017 09:49

Jij pleegt nu eigenlijk domiciliefraude, maar dat is zeker geen reden voor je ex om het exclusief ouderlijk gezag op te eisen en het zal hem ook nooit toegekend worden. Of bedoel je dat hij de verblijfsregeling wilt aanpassen naar exclusief bij hem? Is trouwens even overdreven, zeker als jullie regeling al 2 jaar goed werkt.

In jouw plaats zou ik gewoon voor zorgen dat hij jou niet kan pakken op domiciliefraude (breng je domicilie dus in orde, je zus zal wel haar plan trekken...).

Reclame

mowgli
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 mar 2017 15:13

Het is per brief dat ik dit heb aangekregen. opgemaakt door zijn advocaat. Hij wil dus inderdaad dat mijn zoontje bij hem verblijft.

Franciscus
Berichten: 38599

#5 , 02 mar 2017 01:14

Als u in de week dat u zoontje niet hebt op uw adres verblijft - kan dat argument al niet gebruikt worden.
Op het andere adres bent u steeds één week met vakantie.

Terug naar “Echtscheiding”