aanpassing alimentatie nav gewijzigde omstandigheden

MoniqueDB
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

aanpassing alimentatie nav gewijzigde omstandigheden

#1 , 19 feb 2017 21:01

Mijn ex heeft onze zonen meer dan een jaar niet meer willen zien.
Ik wou een aanpassing van de alimentatie vragen wegens gewijzigde omstandigheden en nu wil hij ze plots wel weer zien en dreigt ermee om voor co-ouderschap (ipv de klassieke regeling overeen gekomen in de EOT) te gaan als ik naar de rechtbank stap voor een aanpassing van de alimentatie.
Zou een rechter op zijn vraag ingaan, ondanks dat de bedoelingen van mijn ex duidelijk financieel zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wilfried1954
Berichten: 213
Locatie: Schoten
Contacteer: Website

#2 , 20 feb 2017 12:28

Niemand kan voorspellen wat een rechter zal vonnissen. Stel u even in zijn plaats en bedenk wat jij zou beslissen op basis van de gegevens die beide partijen brengen?

Hoe oud zijn de kinderen? Wat is de wens van de kinderen? Kan je aantonen dat je ex de kinderen gedurende een jaar niet heeft willen zien? Dit zijn allemaal factoren die (kunnen) meespelen in de beslissing de rechter of vader recht heeft om zijn wens, de kinderen bij hem te hebben in een bilocatieregeling.

MoniqueDB
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 feb 2017 13:26

Vanaf welke leeftijd wordt er rekening gehouden met de wens van de kinderen?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 20 feb 2017 14:12

Hebt u ooit meldingen gemaakt bij politie dat kinderen al een jaar bi u wonen... ipv de regeling EOT?
U kan dat bewijzen met alle middelen van recht.
Vanaf de leeftijd van 12 jaar.
http://www.kinderrechtswinkel.be/index.php?ID=39080

MoniqueDB
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 feb 2017 14:17

Ja er zijn meldingen gemaakt en mijn ex heeft het ook op mail gezet dat hij zijn kinderen niet wou zien.

De kinderen zijn een pak jonger dan 12.

Nadat ik aanstalten maakte om juridische stappen te ondernemen wil hij ze plots wel zien....

Terug naar “Echtscheiding”