buitengewone schoolkosten

2schatten
Topic Starter
Berichten: 10

buitengewone schoolkosten

#1 , 19 feb 2017 19:54

Beste papa van 3
ik zit nog met een gerechtelijke procedure ivm alimentatie en buitengewone en bijzondere kosten. Zou het mogelijk zijn om aan te geven hoe oud je kinderen zijn en hoeveel de alimentatie is (en natuurlijk als je bereid bent je loon mee te delen?) De verblijfsregeling heb je reeds aangegeven. Op welke leeftijden is er een verhoging en van hoeveel? In welk regio ben jij?

Het zijn heel wat vragen, maar wij zitten voorlopig in een padstelling. Ik wil vooruit maar wel op een manier die (enigzins?) rechtvaardig aanvoelt.

Kort mijn situatie:
vader vertrekt en laat enkel via sms weten dat hij een andere vriendin heeft. Heeft 6,5 jaar niet naar de kinderen omgekeken, niet betaald (uit. de spaaropdracht die hij had lopen 25 euro per maand per kind) ik deed dit al eerder dan hem. Nu ik alimentatie vraag en een tegemoetkoming vraag voor de afgelopen jaren, wil hij dit niet doen en zegt dat ik nooit een behoefte heb geuit. Ik heb meermaals in de voorbije jaren dat wel getracht, maar hij verhuisde en gaf geen nieuw adres. En als ik het destijds probeerde, dreigde hij. Hij had reeds een barst in mijn borstbeen geklopt, dus ik had toch wel behoorlijk angst.
Ik vraag me af of een rechter met die situatie rekening houdt.
Het enige wat ik wil is erkenning voor de dingen die hij mij heeft aangedaan en een rechtvaardig vonnis in het belang van de kinderen. Want hij heeft zich een grotere woning met zware lening aangeschaft en doet nu 'zielig' dat hij niet in de mogelijkheid is om de helft van buitengewone kosten te betalen en kan geen hoge alimentatie betalen en wil zeker niet met terugwerkende krachten iets betalen want dan zit hij met een torenhoge schuld plots opgezadeld.

Heeft iemand van jullie hier nog ervaringen mee?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 19 feb 2017 20:21

schoolrekeningen zijn gedeelde buitengewone kosten: bijvoorbeeld elk voor de helft. (Als de verdeelsleutel zo in het vonnis of EOT is vastgelegd, bij sommige ouders wordt het soms volgens de sleutel 70/30 verdeeld, naargelang de financiele draagkracht van de ouders) Een studietoelage dient om de schoolkosten te betalen. Door de band past men het dan als volgt toe: de studietoelage wordt éérst opgebruikt om binnenkomende schoolkosten te betalen en alles wat daarna nog bekostigd moet worden wordt volgende de opgelegde verdeelsleutel betaald.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”