betaling ziekenhuisfactuur zoontje

mariaa
Topic Starter
Berichten: 17

betaling ziekenhuisfactuur zoontje

#1 , 18 feb 2017 13:11

Ik heb een vraagje. Ik heb een EOT bekrachtigd door de rechtbank samen met de papa van mijn kinderen (we zijn uit elkaar). Hierin staat wat er betaald moet worden en zo moeten bv ziekenhuiskosten gedeeld worden. Nu heeft ons zoontje een flinke operatie gehad. De arts heeft bij een consultatie ook aangegeven dat niet alles vergoed zou worden. Erelonen en een techniek die niet vergoed wordt. Nu heb ik de factuur gehad van 2500 euro en mijn ex wil niets betalen. Wat kan ik nu best doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5414

#2 , 18 feb 2017 21:09

In een EOT staat ook altijd dat er overlegd moet worden over buitengewone uitgaven. Misschien was er een "gewone" operatie mogelijk met een veel kleinere eigen opleg.

Als uw ex op voorhand akkoord was met de uitgevoerde operatie (en wist dat niet alles vergoed zou worden) dan begin je met nog eens de betaling te vragen, vervolgens aangetekende brief etc.

Als je zonder overleg de "duurdere" operatie koos ligt het moeilijker. Mogelijks gaat een rechter akkoord dat hij maar de helft van de opleg van de "gewone" behandeling dient te vergoeden. Zeker als uw ex er krap bij zit zou t zo kunnen uitdraaien.

mariaa
Topic Starter
Berichten: 17

#3 , 19 feb 2017 22:17

de arts heeft tijdens een consult uitgelegd wat de kosten zouden zijn. en daar heeft mijn ex gezegd, ok, dat is prima. er zijn geen etra kosten bijgekomen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”