Haatmails van ex

NotHappy
Topic Starter
Berichten: 191

Haatmails van ex

#1 , 15 feb 2017 22:23

Mijn ex stuurde me al verschillende haatmails waarin de ex allerlei verwijten vermeld. Ik ben het echt beu en ben er telkens onderste boven van.
1) De kinderen worden tegen me ingezet.
2) Voor alle buitengewone onkosten is de ex verplicht volgens vonnis om een voorafgaandelijke goedkeuring te vragen, de ex is hierover niet te spreken en waant zich boven het vonnis. De ex doet veel buitengewone onkosten (ongeveer 300€ per kind per maand naast de 300€ alimentatie per kind!). Telkens ik kosten weiger omdat de ex geen akkoord vroeg is de ex zeer boos en zorgt dit terug voor haatmails.

In begin beantwoordde ik alle mail maar dit leidde tot nog meer haatmails en zinloze welles-nietes discussies, nu antwoord ik niet meer maar ze blijven komen.

Mijn vraag: hoe gaan jullie hier om ? Aangifte doen bij de politie ? Klacht neerleggen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 feb 2017 22:27

Wat staat er in die haatmail? Als je ex je haat en dat ook zegt/schrijft, doet die op zich niks illegaals

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 15 feb 2017 22:31

Kan beschouwd worden als belaging op zijn minst ... dus aangifte doen. Haten is op zichzelf niet strafbaar ..dus best aangifte doen dan kan politie lezen wat er allemaal instaat.
Is trouwens geen klachtmisdrijf meer maar wordt ambtshalve correctioneel vervolgd.
Uiteraard alle mails ook de uwe afprinten en meenemen en best uw laptop of zo ook dan kan politie het origineel controleren (gegevens achter de mail)

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”