Weigeren contact consulent en jeugdrechter kan ik verdere stappe ondernemen

Evi84
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Weigeren contact consulent en jeugdrechter kan ik verdere stappe ondernemen

#1 , 12 feb 2017 04:44

Mijn ex vriend heeft het hoederecht van ons kind. Maar hij weigerd afspraken na te komen die gevraagt of gemaakt worde door de consulent. Op de rechtbank was hij ook niet komen opdagen. Ik probeer al 3 jaar voor mijn kind terug te zien maar hij doet hier geen enkele moeiten voor.rechter en consulent staan machteloos omwilen dat hij geen contact met hun opneemt. Ik moet steeds geduld hebben en mijn geduld is gewoon op. Is er een mogenlijkheid dat ik andere stappen onderneem met klacht of andere juridische stappen ik ben te einde raad.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38603

#2 , 27 feb 2017 21:11

Normaal kan uw advocaat met die feiten - zeker als u elke maal voor de strafbare feiten aangifte hebt gedaan - een nieuwe zaak voor jeugdrechtbank opstarten zodat het co-ouderschap op een andere wijze wordt ingevuld.
Hoederecht is al sedert 1996 niet meer in een vonnis vermeld ... daarna is het co-ouderschap zowel op gebied van verblijf maar zeker op gebied van gezag.

Kind achterhouden is ook een strafbaar feit daar kan hij voor gesignaleerd en opgepakt worden.

https://www.kennisplein.be/sites/Jeugdrecht/

eylis
Berichten: 8842

#3 , 27 feb 2017 22:03

consulent? Woont u misschien in Nederland?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”