moeder 2 kinderen

ann321
Topic Starter
Berichten: 7

moeder 2 kinderen

#1 , 11 feb 2017 20:27

Hallo even een vraag

Mijn man heeft een vriendin en wil mij verlaten
Soms blijft hij 2 dagen weg maar als ik dan discuteer of dergelijke gebeuren er dingen die ik niet wil aanhalen op dit forum
Wat kan mag of moet ik doen om mezelf een beetje veilig te stellen

ikzelf ben 36 jaar heb 2 kleine kinderen
enkele jaren hebben wij een huis gekocht en hebben hiervoor een lening
ik ben gestopt met werken om voor de kinderen te zorgen

Nu hij me wil verlaten heeft hij al een groot deel van ons geld op zijn rekening gestort en overgemaakt aan zijn moeder
Hij weet niet dat ik dit allemaal weet omdat hij de financiën doet , maar zijn zus waar ik een goede band mee heb heeft me hiervan op de hoogte gebracht , dus ik verwacht me er elke dag aan dat hij vertrekt

Wat moet ik nu doen ? ben ik alles kwijt als hij nu de echtscheiding aanvraagt of kan ik daar iets van recupereren , en mag ik met men 2 kinderen in het huis blijven wonen of wordt dit ook verkocht en moet ik iets anders zoeken , zonder inkomen ...

En kan ik omdat ik geen werk heb ook de voogdij krijgen van de kinderen of ben ik die ook kwijt ?

Kan iemand me zeggen wat ik als voorbereidend werk kan doen ?
Dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 11 feb 2017 21:00

Gehuwd of welke vorm van samenwonen?
Huwelijkscontract en welk of contract samenwonen?
welke rekeningen al of niet met volmachten - gemene of gescheiden.

ann321
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 11 feb 2017 22:01

Gehuwd wettelijk stelsel
rekening op mijn naam, rekening op zijn naam
en 1 gemeenschappelijke rekening waar hij deel geeft tot nu toe van zijn loon voor eten en dergelijke (ander deel van zijn loon gaat hij mee feesten)

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”