Kinder misbruik?

Ongeruste.mama
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kinder misbruik?

#1 , 11 feb 2017 11:07

Ik heb een vraag en weet niet waar ik terecht kan.
Mijn ex man en ik zijn ondertussen 6jaar uit elkaar.
In het verleden hoorde ik geregeld dat mijn zoontje en ex man samen in bad en douche gingen, waarbij mijn zoontje mijn ex moest inzepen aan de rug.
Ik heb al een paar keer laten horen dat ik dit echt niet vond kunnen.
Met mijn zoontje heb ik het er toen ook een paar keer over gehad.
Ik vertelde hem dan dat hij groot aan het worden was, en zijn privacie nodig had.
Mijn ex vertelde mij dat hij het niet meer deed, omdat hij wist dat ik het niet vond kunnen, maar zelf zag hij er absoluut geen problemen in.
Nu enkele jaren later, is mijn zoontje intussen 9jaar.
Mijn zoontje belde mij om me te zeggen dat hij me miste nu hij die week bij zijn papa is.
Ik stelde hem gerust dat het maar een weekje is, en we elkaar snel terug zouden zien.
Op het einde van ons gesprek hoorde ik mijn ex op de achtergrond roepen, 'kom je? Ik kruip de douche al in' mijn zoontje riep terug, 'neen wacht op mij, ik wil mee'
Ik weet niet goed wat ik hier van moet denken, langs een kant kan het zo onschuldig zijn, maar een 9 jarig kind dat nog bij zijn papa is de douche kruipt vind ik nogal vreemt, of ben ik hier verkeerd in?
Toen ik mijn zoontje er gisteren over aansprak, bleef hij bij hoog en laag beweren dat hij niet meer met zijn papa in bad en douche kroop, hij loog 3 maal heel overtuigend in mijn gezicht, toen ik zei dat ik het wist was hij heel boos en beschaamt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38601

#2 , 11 feb 2017 20:57

Raar,
U bespioneerd uw ex en begint uw zoon uit te vragen.
Tevens uw uitlating nog een weekje ... het is zijn vader. U doet hier net of het daar niet goed is.
Daarna vind u dat uw zoon liegt ... persoonlijk zie ik niet waarom dat zou zijn ... Mogelijk vind uw zoon u zelfs heel bedreigend.

Nu als u echt ongerust bent raad ik u aan vb via CLB school of via een www.caw.be uit uw buurt eens een gesprek te hebben met een professionele hulpverlener - seksuoloog.
Die kan u helpen om beter om te gaan met het feit dat uw zoon ook bij uw ex zijn eigen leven heeft en ook zijn privacy tgo u van toepassing is.

Misschien wat harde taal maar goed bedoeld hoor.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 12 feb 2017 07:40

Ik zie ook geen probleem. Mijn dochter is 6 en zou niet liever hebben dan dat ik met haar in bad zat (wat nu gewoonpraktisch lastig is wegens andere kinderen). Gezien je zoon nu 9 is en je over enkele jaren geleden sprak, maakte je je toen imho alvast overdreven bezorgd.

Ook nu nog, je zoon kan heus wel zelf zijn grenzen stellen als hij 9 is. Eens het blote lichaam van de papa zien kan echt geen kwaad, zolang er gewoon geen sexueel getinte handelingen bijkomen is daar niks mis mee. En het inzepen van een rug is nu eenmaal gewoon praktisch handig.

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 12 feb 2017 09:20

“Art.372.Elke aanranding van de eerbaarheid, zonder geweld of bedreiging gepleegd op de persoon of met behulp van de persoon van een kind van het mannelijke of vrouwelijke geslacht beneden de volle leeftijd van zestien jaar, wordt gestraft met opsluiting van vijf jaar tot tien jaar. De aanranding van de eerbaarheid, zonder geweld of bedreiging door een bloedverwant in de opgaande lijn of adoptant gepleegd op de persoon of met behulp van de persoon van een minderjarige, zelfs indien deze de volle leeftijd van zestien jaar heeft bereikt , wordt gestraft met opsluiting van tien jaar tot vijftien jaar...Art.374.Aanranding bestaat, zodra er een begin van uitvoering is.”(Strafwetboek)

‘...maar een 9 jarig kind dat nog bij zijn papa is de douche kruipt vind ik nogal vreemt, of ben ik hier verkeerd in? Toen ik mijn zoontje er gisteren over aansprak, bleef hij bij hoog en laag beweren dat hij niet meer met zijn papa in bad en douche kroop, hij loog 3 maal heel overtuigend in mijn gezicht...’

Zie verder : http://www.lokalepolitie.be/5412/klacht ... rheid.html
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

FreelancerIT
Berichten: 1206

#5 , 12 feb 2017 11:48

Een rug inzepen is moeilijk een aanranding van de eerbaarheid te noemen...

Milo72
Berichten: 1016

#6 , 14 feb 2017 12:52

mijn zoontje riep terug, 'neen wacht op mij, ik wil mee'
Hierop gebaseerd: is het mogelijk dat je zoontje er (wrschijnlijk terecht) helemaal geen probleem in ziet, maar er over liegt omdat jij duidelijk gemaakt hebt dat je het niet wil ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Terug naar “Echtscheiding”