betekende vonnis

birchr
Topic Starter
Berichten: 15

betekende vonnis

#1 , 10 feb 2017 15:09

Ik heb op 22/12 vonnis echtscheiding gekregen op rehctbank, scheiding was omwille van onherstelbare ontvrichting. Ik heb tot Januari alimentatie aan mijn komende ex moeten betalen. Vonnis is betekend op 4 Januari, het betekende vonnis is op 9 Januari aangetekend naar de rechtbank opgestuurd. De griffie zeg mij nu dat het pas op 17/2 naar stad Mechelen zal opgestuurd worden om daar geregistreerd te worden. Graag had ik nu geweten of mijn komende ex nog altijd tijd heeft om hier tegen in beroep te gaan of was dat een maand te tellen vanaf de daturm van betekenen of? Of vanaf 9/1 of vanaf welke datum?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 10 feb 2017 15:26

Normaal moet er een maand na betekenis beroep zijn aangetekend en binnen de twee maanden ingeschreven in akte burgerlijke stand.
Normaal wordt een betekening naar de tegenpartij opgestuurd ... niet naar de rechtbank...

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 feb 2017 15:56

Laatste dag om hoger beroep aan te tekenen is 4 februari.
Bij een echtscheidingsvonnis moet een afschrift van de akte van betekening opgestuurd worden naar de griffie omdat deze moet weten dat het vonnis in kracht van gewijsde is getreden (definitief is) vooral dit kan overgemaakt worden aan de ambtenaar van de burgerlijke stand. De beroepstermijn begint te lopen vanaf de betekening aan de tegenpartij.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”