Deurwaarder ivm allimentatie

adelli
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Deurwaarder ivm allimentatie

#1 , 09 feb 2017 15:52

beste ,ik heb een deurwaarder gestuurd naar mij ex om de achterstallige alimentatie op te eisen.nu vanaf week 1 heb ik hierbij een slecht gevoel ,de deurwaarder houdt mij nauwelijks op de hoogte, als ik bel om te informeren is hij zeer bot en kort van stof .Ik heb geen geld voor een advocaat maar mijn inkomen is ook net niet laag genoeg voor een pro-deo. Intussen is het meer dan 2 maand geleden dat hij het vonnis heeft betekent ,ex vlakaf gezegd niet te willen betalen, uiteindelijk heeft zijn advocaat uitstel gevraagd om betaalbewijs te verzamelen. Uiteindelijk niets verzamelt want er is niet betaald. intussen doet deurwaarder allerlei opzoekingen over bezittingen. ex heeft veel eigendommen. Uiteindelijk toch maar bewarend beslag op auto gelegd.(2 maand en half verder) bel naar deurwaarder, blijkt ex te willen verrekend zien dat ik ooit een tweedehands keuken van hem heb gehad en rekeningen die hij teveel betaald heeft. die keuken heb ik 3 jaar geleden gekregen ,omdat deze dringend weg moest want hij moest plaats hebben voor een professionele. zijn woorden toen waren dat hij geen zin had om deze zelf uit te breken en op tweedehands te zetten voor misschien 2000€ ervoor te krijgen, dus ik mocht ze hebben, zo fair als ik ben heb ik dan alle achterstallen van alimentatie ,indexen en buitengewone kosten van daarvoor laten vallen. Daarna zei ex dat ik maar moest berekenen hoeveel ik nog van hem te goed heb tot zoon van school is , dan zou hij mij voor dat bedrag aan tegels geven( ex deed toen in Chinese steen) hij beweerde dat hij geen geld had door de verbouwingen aan zijn huis dus ik was akkoord. puntje bij paaltje verkoopt hij de tegels aan iemand anders. zegt, (je hebt die keuken al gekregen) ,ik had een koper voor 4000€ (achteraf makkelijk gezegd) dan de buitengewone kosten heeft hij nooit willen betalen, dus afgesproken dat hij wel mee helft schoolfacturen betaalde .ook al moest dat volgens hem niet .dit ook gedaan tot vorig jaar, nu krijg ik plots grote rekening van school (heeft een jaar niets betaald) .nu moet ik van de deurwaarder een onderbouwde brief schrijven om mijn gelijk te tonen ! hij zegt botweg dat ik niet altijd gelijk zou krijgen! hoe kan ik dat nu , wij hebben niets op papier staan ,hierover is enkel wat heen en weer gediscussieerd. ik ben ten einde raad, ik moet al 1000€ provisie betalen en heb het gevoel dat deze mij aan het lijntje houdt. met een inkomen van 1500€ kan ik geen advocaat betalen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 09 feb 2017 19:45

Is er een vonnis inzake alimentatie en bijzondere kosten.

tira00
Berichten: 929

#3 , 09 feb 2017 21:45

Ben je al bij DAVO geweest?
(moet je wel een vonnis van de rechtbank hebben)

http://www.davo.belgium.be/index.php?page=2

Reclame

adelli
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 feb 2017 11:10

Hallo, ik heb het originele vonnis bij de deurwaarder achtergelaten, vonnis is betekent, bewarend beslag is gedaan op auto want hij heeft geen loon omdat hij zelfstandig statuut heeft. Alleen veel eigendommen .davo ging niet omdat het over te lange periode gaat.doordat er tussen ons heel wat over en weer is gemaild omdat ex de resterende alimentatie wou afkopen met bouwmaterialen, maar uiteindelijk het materiaal achter mijn rug om verkocht heeft en nu besluit dat ik t maar moet doen met de keuken...en ja , buitengewone kosten zijn opgenomen in eot! Maar ex weigerde deze te betalen en is in de plaats daarvan akkoord gegaan om de helften van de schoolrekeningen te betalen vanaf 5e middelbaar.maar deze wil hij nu terugvorderen+ hij wil dat de keuken verrekend wordt , terwijl ik daar al de achterstallen, indexen en buitengewone kosten van 2004 tot 2013 heb laten vallen.hierover zit zijn advocaat over en weer te mailen met de deurwaarder , terwijl het feit is dat de allimentatie en indexen die ik opeis van 2014 tot nu niet betaald zijn.nu ik dacht dat het de deurwaarder zijn taak wel is om vaststaande zaken uit te voeren en niet om voor advokaat te gaan spelen.

Terug naar “Echtscheiding”