Verandering verblijfsregeling kind

ilse010977
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verandering verblijfsregeling kind

#1 , 26 jan 2017 21:19

Mijn dochter (14j) is een 10 dagen geleden weggelopen bij haar en woont sindsdien dan ook bij mij.
Haar vader heeft uiteindelijk toegestaan dat ze bij mij voltijds mag komen wonen, maar haar adres en het kindergeld zijn bij hem.
Hij stemt doe om alles te veranderen. Wat moet er juist allemaal ondernomen worden zodat adres, kindergeld, mutualiteit, ... bij mij komt te staan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 27 jan 2017 07:46

Eerst en vooral: zorg voor schriftelijke toestemming van zijn kant.

Ik dacht dat je ook naar de rechtbank moest gaan voordat je dit officieel kunt waarmaken.

Eenmaal je dochter effectief bij jou MAG komen wonen, is het simpel:
Ga naar de bevolkingsdienst van je stad/gemeente, en vraag een adreswijziging aan.
Na controle wijkagent of ze er wel voltijds woont, en de adreswijziging, neem je contact op met het kinderbijslagfonds.
Zij zouden automatisch bericht moeten krijgen van de wijziging, en het is dan aan jou om het nieuwe rekeningnummer door te geven.

Mutualiteit: gewoon inschrijven, zij regelen de rest.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 27 jan 2017 21:16

Hopelijk hebt u direct met het vonnis aangifte gaan doen bij de politie ...anders is en blijft het parentale ontvoering.
Het zal inderdaad de rechtbank zijn die deze regeling zal officieel maken dit na sociaal onderzoek.
voor de rest zie #2 @Blaatpraat ... met toestemming zit je ok en dan wat daar is geschreven.
Vader kan uiteraard omgangsrecht vragen en krijgen.
Maar zal ook alimentatie moeten / kunnen betalen om de bijzondere kosten niet te vergeten.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”