recht op persoonlijk contact

ISO28
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

recht op persoonlijk contact

#1 , 25 jan 2017 17:20

Kan het dat een vader zijn dochtertje (10jaar) enkel achter glas mag ontmoeten? Ik dacht dat dat iets voor gevangenen was.
Het is dus zo dat wij zowel van de vader als van de moeder een hoop dingen horen waarvan wij aan de waarheid twijfelen.
Dit leek me nu toch wel een verzinsel te zijn.
(er is zeker geen misbruik van het kind!)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12882

#2 , 25 jan 2017 17:24

Zoiets lijkt mij toch op misbruik te wijzen, zeker geen normale procedure. Mogelijk niet seksueel, maar een geschiedenis van geweld of iets in die aard?

ISO28
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jan 2017 19:45

zeker geen geweld tov het kind, koppel heeft maanden voorafgaande aan de scheiding vaak enorme ruzie gemaakt maar ruzie maak je met twee.
Het is vreselijk, wij zijn zijdelings betrokken maar weten niet meer wie of wat geloven.
Eén ding is wél overduidelijk, de man ziet enorm af van het missen van zijn kind. Hij heeft daar jaren voor gezorgd gezien de werkuren van de moeder. Wij hebben hem op alle uren van de dag weten taxi spelen voor school en sport.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38619

#4 , 25 jan 2017 20:12

Dat moet dan wel in een vonnis staan maar is zeer uitzonderlijk. Ik heb het nooit geweten of het zou in een bepaalde gevangenis moeten zijn.
Contact onder toezicht in een bezoekersruimte kan uiteraard wel.

ISO28
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 jan 2017 09:57

hij zit niet in de gevangenis he!

LeenW
Berichten: 12882

#6 , 26 jan 2017 09:57

Dan gaat er toch iets zijn dat hij u niet vertelt.

Adriana
Berichten: 396

#7 , 26 jan 2017 11:33

Kan het dat een vader zijn dochtertje (10jaar) enkel achter glas mag ontmoeten? Ik dacht dat dat iets voor gevangenen was.
Het is dus zo dat wij zowel van de vader als van de moeder een hoop dingen horen waarvan wij aan de waarheid twijfelen.
Dit leek me nu toch wel een verzinsel te zijn.
(er is zeker geen misbruik van het kind!)

Achter glas, buiten de gevangenis? Wat moeten we ons daar bij voorstellen? Papa gaat langs en kan alleen door het raam zijn dochter zien? :shock:

Misschien staat het zo in het vonnis en dan zijn er dingen die U inderdaad niet weet of staat het niet zo in het vonnis en verbiedt de moeder het persoonlijk contact. In dat geval hoogtijd om klacht neer te leggen en verdere stappen te onderneen via de rechtbank.

Franciscus
Berichten: 38619

#8 , 27 jan 2017 16:23

Lijkt me ook , ik ken geen enkele bezoekersruimte waar het zo gaat.
(ook niet meer in de gevangenis hier) - die hokjes worden al jaren niet meer gebruikt, werd mij verteld.

ISO28
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#9 , 31 jan 2017 19:11

Het zou toch waar zijn, er is een vonnis waarin staat dat hij het kind mag zien achter een glazen schot, met de moeder en een derde erbij.
Vind dit toch wel een zeer hardvochtige maatregel. Goed voor een persoon die het toch al moeilijk heeft nog dieper te duwen.
Ikzelf heb geen vonnis gezien maar mijn man wél.

ISO28
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#10 , 31 jan 2017 21:42

kan het niet meer veranderen, maar ondertussen is gebleken dat het glazen schot wellicht niet is, maar de moeder zegt tegen het kind dat ze "naar het glazen huisje" gaan dus de ware toedracht is nog steeds onzeker

Adriana
Berichten: 396

#11 , 31 jan 2017 22:13

Als er vonnis is dat persoonlijk contact alleen achter glas toelaat, dan is de papa niet zo heilig. ...

Vonnis van welk jaar? Misschien heeft de papa zijn leven verbeterd en is een herziening mogelijk.

Franciscus
Berichten: 38619

#12 , 31 jan 2017 22:19

U zal best het vonnis eens lezen en eventueel dat stuk hier letterlijk weergeven.
Hoelang is dit al aan de gang ...?
Is er een Echtscheiding onderlinge toestemming EOT?
of een EOO echtscheiding onherstelbare ontwrichting?
http://www.belgium.be/nl/familie/koppel ... tscheiding.

Als het al lang geleden is was de standaard anders dan enkele jaren geleden.

Men kan steeds een nieuwe regeling aanvragen.
(uitzondering zware strafbare feiten. Maar die zijn zeer specifiek zelfs een persoon die zijn partner trachtte te vermoorden (assisenzaak) had toen bezoekrecht (al zo lang gelden)).

Adriana
Berichten: 396

#13 , 01 feb 2017 22:09

Dochtertje is 10 jaar, dus zoooo oud kan het vonnis niet zijn.

Ik vrees dat wij het fijne niet weten van de vader zijn verleden en dat hoeft ook niet; ik begrijp ook dat de vader niet aan iedereen de reden vertelt waarom een rechter ooit besloten heeft om zijn dochter alleen maar achter glas te mogen zien. Maar zoals ik zei, hij kan altijd een herziening vragen.

Terug naar “Echtscheiding”