Bepaling alimentatie rekening houdend met verblijfsregeling of niet?

2schatten
Topic Starter
Berichten: 10

Bepaling alimentatie rekening houdend met verblijfsregeling of niet?

#1 , 22 jan 2017 15:02

Beste

ik vroeg me af of een voorzitter van de familierechtbank bij het bepalen van alimentatie rekening houdt met verblijfsregeling? De kinderen zijn 100% aan mij toegewezen, maar ex zegt dat hij geen verblijfsoverstijgende kosten wil/kan betalen en wil ook geen hogere alimentatie dan in tijdens tussenvonnis werd opgelegd betalen. Er werd toen nog een opening gelaten om na te gaan of er contactherstel tussen ex en de kinderen mogelijk was, maar is helaas nefast uitgedraaid.

Ik vroeg me af of een rechter rekening houdt met het feit dat ex vrij royaal woont, een meer dan gemiddeld inkomen mag genieten, de kinderen 100% bij zijn en ik dus alle kosten draag (zoals al de jaren hiervoor ook al).

Heeft iemand hier ervaring mee? En doorprikt een rechter onwaarheden, ik heb geen schrik alles wat ik heb aangehaald zijn feiten die zwart op wit aan te tonen zijn, ex verdraait graag de waarheid.

Iemand die hier ervaring mee heeft? Ik wil enkel rechtvaardigheid. Want ik kijk voortdurend wat wel en niet mogelijk is en ga voorzichtig om met mijn financiën, indien de rechter nu enkel kijkt hoe ex zijn welstand kan houden, dan had ik ook beter grote kosten gemaakt, dat kan toch niet de manier zijn waarop recht wordt gesproken?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding