Wat kan ik doen om de kids te helpen

Nan69
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wat kan ik doen om de kids te helpen

#1 , 19 jan 2017 19:14

Mijn ex en ik delen sedert 6 jaar co-ouderschap. We hebben 2 kinderen een zoon van 12 en een dochter van 10. Elke vrijdag als hij de kinderen komt halen is het drama en gehuil hier. De kinderen willen totaal niet naar hem maar hebben schrik van hem dus gaan ze toch mee. De week dat ze bij hem zijn bellen ze me elke dag om te klagen en te vertellen dat papa weer boos is of dat ze weer de ganse dag in de opvang zaten...............Ondertussen ben ik hertrouwd en de kinderen voelen hun super hier bij ons. Maar sedertdien is mijn ex gewoon erger gaan reageren op de kinderen. Nu komen de kinderen vrijdags meestal ziek en/of vuil thuis omdat papa vind dat wij dat maar moeten doen.Onze zoon is al een paar keer thuisgekomen met wondes die niet verzorgd en al ontstoken waren,de dochter onlangs met een dikke voet (ontstoken) Afspraken voor de kinderen ivbm tandarts of specialst (voeten van de zoon)mogen enkel gemaakt worden in onze week want papa gaat niet als het in zijn week is. Hij straft de kinderen te pas en te onpas.(onlangs moesten de kinderen middageten maken voor hem anders gingen ze niet zwemmen) Als de kinderen iets willen hebben moeten ze het zelf betalen met het geld van hun verjaardagen,kerst;nieuwjaar........Volgens hem om de waarde van het leven te leren !!!!! Onze dochter klaagt steeds dat ze bij papa te kleine kleren heeft (hier 164 bij hem 140) De zoon draagt steunzolen en moet stevige hoge schoenen hebben (maat 46)bij papa krijgt hij stoffen schoentjes maatje 44 !!! Maar voor hemzelf heeft hij wel een splinternieuwe auto gekocht. En elke week wel een nieuwe tv of salon of ......................
Kan ik hiertegen iets doen ? Ergens klachten indienen als ze weer ziek tuis komen ?? Of met de kinderen ergens naartoe voor gesprek ??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 19 jan 2017 21:08

Ik ga op elk stukje antwoorden ...
Dat het een drama is kan maar hoe reageert u daar op - hebt u met uw ex daarover al gesproken want u moet alles doen dat de kinderen wel gaan.
Waarom hebben de kinderen schrik? Waarom bellen ze elke dag ... waarom reageert u daarop ... kan u niet zeggen dat u met de papa zal praten ..
Wordt u hier mogelijk niet tegen elkaar uitgespeeld.
Wat de vader doet tijdens zijn periode is zijn zaak en niet de uwe.

Hertrouwen kan inderdaad extra spanningen met zich meebrengen maar waarom reageert de pappa nu plots zo misschien omdat ze aan pappa vertellen wat ze allemaal mogen van hun 'nieuwe pappa'.
Blijkbaar is het week om week

Meestal ziek en vuil .... en hoe stelt u dat vast ...zijn daar doktersattesten - hebt u met uw ex daarover gepraat .
Niet verzorgde wonden.
Zijn er voorafgaand afspraken met vader gemaakt inzake de tandarts of hebt u dat alleen beslist en moet hij zich daar maar aan aanpassen met als gevolg dat hij nu zegt - u maakt de afspraken wel dan zullen ze ook alleen in uw week moeten gebeuren.

Dat zij middagmaal moeten maken hoe weet u dat ..
Er zijn duidelijk andere regels bij vader en moeder.

Wat hij met zijn geld doet is zijn zaak ... een nieuwe auto - TV salon elke week .... geloofd u dat zelf allemaal????.

Ik ga ervan uit dat er een vonnis is van de toen bevoegde rechtbank ...wat staat er juist in wie wat moet doen?

Als u klachten hebt wegens gezondheid gaat u nadatu eerst best schriftelijk email is ook goed met de vraag wat er gebeurd is ... daarna gaat u naar een dokter en laat de verwondingen vaststellen.
In principe kan u daarna aangifte doen bij politie ... en zo de zaak bij de familierechtbank aanhangig maken.

Familierechtbank bestaat uit een bemiddelingskamer een burgerlijke kamer en de jeugdkamer.
U kan ook eerst trachten te bemiddelen met uw ex om de zaken zonder interventie van de kinderen uit te klaren.
U kan ook gaan praten met de sociale dienst van de jeugddienst van uw lokale politiezone.


http://justitie.belgium.be/nl/publicati ... erechtbank

PS ook eens lezen wat er in andere topics staat onder echtscheiding.
En de daar dikwijls opgegeven links naar websites.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”