onverdeelde woning na scheiding

d.cuijpers
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

onverdeelde woning na scheiding

#1 , 14 jan 2017 23:40

beste,

onze woning is na scheiding onverdeeld gebleven, mij ex partner betaalt een deel van de eigenaarskosten en verder betaal ik met eigen slaris en alimentatie hypotheek.
Nu vraag ik mijn ex partner de sleutel terug te geven dan wel niet meer te gebruiken hoogstens in nood, wat is nood dan, hij weigert dit, zegt dat het zijn eigendom ook is en komt gewoon met de sleutel binnen om de kinderen terug te brengen of op te halen, weet u wat mijn rechten hierin zijn? en of dit zomaar kan, om mij heen word ik geadviseerd de sloten te vervangen maar ik weet niet of dit juridisch wel is toegestaan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5417

#2 , 15 jan 2017 21:35

Zolang de woning niet verkocht is betaal jij hem een halve huur en hij de halve hypotheek. Dikwijls zijn beide bedragen gelijkaardig zodat je door de hypotheek volledig te betalen aan je verplichting voldoet.

Als uw ex daar niet meer gedomicilieerd is mag hij niet binnenkomen zonder uw toelating. Vervang gerust de sloten als je dat wil.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”