getrouwd in buiteland /echtscheiding gestart

Mira123
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

getrouwd in buiteland /echtscheiding gestart

#1 , 14 jan 2017 08:27

Geachte

Ik woon zelf 19 jaar in Belgie en leerde en jongen kennen op vakantie als ik mijn familie ging bezoeken
Hij werkte in en bar en het klikte ineens dus zijn wij heel snel in contakt gegaan met elkaar en spraken elke dag via facebook . Ik ging vaak naar daar voor 3 dagen of voor en week.
We hadden en realtie van 1 jaar maar hij wilde zo snel mogelijk trouwen want hij vond afstandrelatie te moeilijk en ik was natuurlijk smoor verliefd en Wou ook zo snel mogelijk trouwen ik ben getrouwd in juli 2015 dan heb ik zijn papieren inorden gemaakt is hij in Belgie kunnen komen 6november2015 hij is hier nog niet zo lang . Hij kreeg ineens en verblijfsvergunning van 5 jaar . Mijn man wou zo snel mogelijk en kind en ik was natuurlijk snel zwanger geraakt . Ik ben in augustus 2016 bevallen toen ik in ziekenhuis lag moest ik daar 5 dagen verblijven mijn man was totaal verander helemaal en ander persoon ! Mijn kindje was nog geen maand toen hij was verdwenen alles was weg met kleren en al ! Ik was helemaal in shok en ben het direkt gaan aangeven na week kwam hij smeken om hem terug binnen te nemen hij kon geen antwoord geven op waarom dat hij was weg gelopen . Na dat ik hem terug binnen had genomen begon meneer heel geheimzinnig te doen had ineens code op zijn gsm betrapte hem met andere vrouwen praten . Toen ik in descusie ging van heb je en ander reageerde hij heel fel pakte hij mens terwel ik de kleine vast had en zij dat ik jou neersteek als jij mij zou verlaten ! Waarom ik reageerde dus jij hebt tog en ander hij reageerde er weer niet op ! Hij bleef elke dag meer meer verandere drijgen en mij lelijk noemen en dik noemen . Waarom ik reageer hoe kan jij mij dik noemen ik ben pas bevallen en heb u kind op de wereld gebracht. Och ik heb dat kind niet nodig kan genoeg kindere maken met wie ik wil en waarom ik zij nu ist genoeg geweest jij loopt zo maar weg ik geef u nog kans jij bent totaal en ander persoon geworden voor wie ben jij eigelijl naat Belgie gekomen . Waarom hij reageert voor niemand niet !! Dag erna betrap ik hem met belle met en ander vrouw ik was zo shok maar ik vroeg en uitleg van wie zij was waarom hij met haar praat meneer loopte weg had alles achter gelaten . Ben het weer gaan aangeven heb zijn inditeid en rijbewijs en alles gaan afgeven int gemeente . Na paar weken komen er politsie aan mijn deur en vroegen zijn klerenen zijde dat meneer en ander adres heeft en dat ik niet meer op hem moest wachten . Ik ben derna direkt naar en advocaat gegaan voor en scheiding maand lang had mijn ex mij niks gestuurd of niks laten weten of gevraagt achter de kleine nooit niet! Na maand stuurde hij mij met en ander nummer alzof er niks was of hij even kon langs komen om mij te zien en de kleine waarop ik snel naar mijn advocaat bel en ik moest zeggen van mijn advocaat dat hij de kleine niet mag zien en dat mijn man dan mijn advocaat moest bellen . Mijn man stuurde erna niks meer hij had ook ineens en advocate zij vroeg ineens de kleine van 14:00 tot 20:00 2 keer in de week waarvan ik het raar vind zo lang want meneer heeft nooit en ook nooit achter de kleine gevraagd elke keer da hij weg loopte en nu ineens zo veel mijn advocaat wijgerde voor hem de kleine te laate zin ik was er natuurlijk mee akoort want vond het heel raar plus omdat mijn klein kindje borstvoeding krijgt en drinkt om de 2 uur zo lang kan de kleine zowizo niet naar hem mijn kindje is nu ondertusse 4 maand en die kent zijn papa helemaal niet want die loopte telkens weeke maande weg tot ik het kots beu werd . Nu heeft mijn advocaat mijn huwelijksacte vertaald naar nederlands en heeft brief gestuurd naar het geracht dat het aan zijn kant en schijnhuwelijk was dat hij mij gebruikt heeft voor verblijfsvergunning en dat hij daardoor me mij kind hier man verblijven ! Nu zit mijn (ex) man mij midde in de nacht te belle te sturen wat ik doe en hoe het met mij is weer vraagt hij niks achter zijn kind . Ik denk dat hij enkel en enkel achter de kleine vraagt bij zijn advocaat voor in Belgie te verblijven . Mijn wens is om zijn rechte van mijn kind af te nemen aangezien hij nooit iets achter de kleine vroeg en toraal geen intresse toont in mijn kind van 4 maand plus ik zou grag willen om hem terug te sturen naar eigen land en dat zijn verblijfvergunning die hij nu nog heeft van 5 jaar word afgenomen ! Mijn advocaat ging zijn best doen maar hij zij dat het gerecht dat beslist . Ik maak mij zorgen vraag mij af of hij zeker word weg gestuurd ook al heeft hij en kind met mij . Ik wil hem niet in mijn buurt aangezien hij met mij heeft gespeeld en en kind in spel zet voor enkel en verblijfsvergunning te krijgen ! :( zou ik geluk hebben en zoude ze hem weg sturen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mira123
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jan 2017 08:28

Sorry voor heel dit boek dat ik heb geschreven maak me aleen maar zorgen

iota
Berichten: 830

#3 , 16 jan 2017 11:06

Mira123, je verhaal is wat moeilijk te lezen, maar ik begrijp het volgende:
U bent zelf van buitenlandse origine, maar woont al lang in België. Op vakantie in uw thuisland leert u iemand kennen, waarmee u na 1 jaar trouwt. U brengt de papieren in orde, zodat uw echtgenoot na enkele maanden in België kan komen wonen. Hij krijgt een voorlopige verblijfsvergunning van 5 jaar. Na de geboorte van uw kind loopt de relatie fout. Uw echtgenoot gaat vreemd en bedreigt u zelfs.
U zet de echtscheiding in. Uw ex wil contact met zijn kind. Maar u zou liefst hebben dat hij het land wordt uitgezet.

Een aantal vragen:
Hebt u zelf de Belgische nationaliteit?
Werkt uw ex hier? Heeft hij bestaansmiddelen?
Hebt u iets i.v.m. agressie of stalking aangegeven bij de politie? Zo niet, alleszins doen.

Zo lang u niet effectief gescheiden bent, kan uw ex niet worden teruggestuurd.
Om een definitieve verblijfsvergunning hier te krijgen, moet hij in principe 3 jaar gehuwd blijven, waarvan minstens 1 jaar in België. Vanaf dat u de echtscheiding in gang hebt gezet, stopt de teller.
Anderzijds heeft hij hier een kind en zou hij op basis daarvan wel een verblijfsvergunning kunnen krijgen.

Je kan een procedure inspannen wegens schijnhuwelijk, maar dan moet je letterlijk kunnen bewijzen dat je ex niet de intentie had om een duurzame relatie met jou aan te gaan en dat is zeer, zeer moeilijk. Dat hij vreemd gaat of dat een relatie niet botert is b.v.niet genoeg.
Ook veel 'gewone' huwelijken lopen nu eenmaal fout. Mijn indruk is, dat je enkel kans maakt als ook het parket hem wil vervolgen wegens schijnhuwelijk. Overigens: er is in België al ooit een veroordeling geweest, ondanks dat er een kind was.

U zegt dat hij geen interesse toont in zijn kind en dit enkel gebruikt om hier te kunnen blijven. Maar u kan veel zeggen, wat de rechtbank betreft. Daar tegenover staat dat uw ex via zijn advocaat omgang heeft gevraagd, waarmee hij bewijs in handen heeft dat hij dit wel wil. Zelf zal hij uiteraard zeggen dat hij van u geen contact mag hebben met zijn kind.
Als u dit onderuit wil halen, moet u bewijs verzamelen van zijn desinteresse. B.v. als zou blijken dat hij zijn kind op de afgesproken uren niet ophaalt/bezoekt, telkens pv laten opmaken.

Reclame

Mira123
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 jan 2017 18:46

Geachte

Bedankt voor de info .
Ik heb hem idd aangegeven bij de Politie van drijging
En ik zelf heb idd en Belgiche nationaliteit
Hij werkt maar hij kan geen nederlands en gaat niet naar de avondschool .
De echtscheiding is opgang moet binnekort voor de rechtzaak komen maar me aleen heel veel zorgen om het kind.
Alvast bedankt voor u antwoord op mijn bericht mvg

Terug naar “Echtscheiding”