echtscheiding moder halfzijdig verlamd

ginoa10
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

echtscheiding moder halfzijdig verlamd

#1 , 10 jan 2017 22:33

hallo iedereen.
ik zal de situatie eerst uitleggen.
mijn ouders waren uit elkaar (nog niet gescheiden) omdat mijn vader teveel alcohol dronk. Hij was elke dag zat en was agressief (verbaal niet fysiek). Daarom wou mijn moeder scheiden. Tot mijn moeder een herseninfarct kreeg. ze was 4 maanden in het ziekenhuis, en mijn vader kwam terug naar huis om voor ons (de kinderen) te zorgen. Nu is mijn moeder terug thuis maar ze is halfzijdig verlamd (links). Ze is soms een klein beetje vergeetachtig (meeestal bij ondelangrijke dingen). met de juiste spullen kan ze thuis nog alles doen en mijn zus en ik (17j en 15j) kunnen met alles helpen zoals we nu al doen. Ik en mijn zus doen bijna alles. ik breng mijn kleine broer naar school, stofzuigen, en de afwas. mij zus dweilt, stoft af en doet nog andere kleine dingen zoals het glas naar de glasbak doen etc... Nu het probleem is mijn pa drinkt nog altijd, niet zoveel als ervoor maar toch nog te veel. hij is bijna elke dag zat en zit sinds de ochtend aan de alcohol. Daarom wilt mijn moeder en de rest van het gezin dat alles terug naar vroeger ging dat mijn pa weg was. Tegen mij word gezegd dat het niet gaat omdat mijn moeder half verlamd is. als mijn pa weg zou gaan kunnen we niet meer bij mijn moeder blijven.
Is dit echt zo?
en als dit echt zo is, is er dan echt geen oplossing dat ik, mijn zus en 2 broers terug bij mijn moeder alleen gaan wonen?
Ik weet niet of dit helpt maar er komt ook elke dag thuishulp en mijn moeder moet 3 dagen van de werkweek terug naar revarte om te trainen, testen te doen etc... (dit gebeurt allemaal als iedereen op school is) en financieel gaat dit ook. mijn moeder is al voor een lange tijd werkloos. ze krijgt een uitkering van 900-1200 per maand en nog is 950 euro kindergeld.
Mvg

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding