Aanpassen co-ouderschap

ginnyh
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aanpassen co-ouderschap

#1 , 10 jan 2017 18:12

Beste, mijn ex-man en ik doen al 10 jaar co-ouderschap. Dit verloopt redelijk vlot. Het kindergeld werd gestort op gemeenschappelijke co-oud rekening en een hele tijd lang konden we daarmee rond komen. Nu de kinderen groter worden en in het middelbaar zitten worden de kosten duurder. Beugels, laptop, schooluitstappen, zakgeld, ... Ik werk deeltijds, ik heb voltijds geprobeerd maar dat lukte me niet en mijn ex-man voltijds. Hij heeft een hoge functie en verdient veel meer dan ik. De regeling is 50/50. Dat valt mij financieel heel zwaar. Op de vraag of we die verhouding niet konden aanpassen afh naar inkomen antwoordde hij nee. Heb ik mogelijkheid / recht om een aanpassing aan te vragen, ook als ik hertrouwd ben? En hoe kan dat dan? Alvast bedankt. Vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 10 jan 2017 19:37

Het hangt er van af: je zegt dat je voltijds geprobeerd hebt te gaan werken: is dit om medische redenen afgesprongen? zo ja: dan maak je een kans. zo neen, dan zal een rechter niet echt geneigd zijn om de kostenverdeling aan te passen in jouw voordeel. Immers: je kàn in principe voltijds gaan werken. Bekijk dit in het volgende perspectief: stel dat de kinderen geen vader meer hadden, dan zou je ook voltijds moeten en kunnen gaan werken. Ja dat is zwaar, maar het is voor iedereen niet anders. Als je bovendien hertrouwd bent, sta je er niet alleen voor (kostendelend samenwonen) dus dat is nog een extra factor die maakt dat de uitkomst weinig waarschijnlijk in jouw voordeel zal zijn.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”