Woning kopen als gezamenlijke woning nog te koop staat

Vader1
Topic Starter
Berichten: 191
Juridisch actief: Nee

Woning kopen als gezamenlijke woning nog te koop staat

#1 , 10 jan 2017 17:24

Ik heb een woning op het oog, die erg interessant is voor mij.
Echter staat mijn vorige woning nog te koop, deze is voor 60% van mij en voor 40% van mijn ex-vrouw, er staat nog een hypothecair krediet open van ongeveer 45000 euro.
De scheiding is al volledig afgehandeld.
Kan ik al een andere woning kopen? Ik huur momenteel, maar vind dit geen goede oplossing en besteed het geld liever aan een hypothecair krediet.
Een overbruggingskrediet is een mogelijkheid, maar kan dat op een half huis?
Zijn er dingen waar ik moet op letten/moet rekening mee houden ivm de echtscheiding?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4629
Locatie: Diest

#2 , 10 jan 2017 22:29

U kan alleen optreden als kredietnemer indien de scheiding is afgerond. DE maandlast van het huidig lopend krediet zal mee bij uw lasten geteld worden. Dat bedrag tesamen met de aflossing van het nieuwe krediet zal geplaatst worden tegenover uw inkomsten om uw terugbetalingscapaciteit te bepalen. Overbruggingskrediet is theoretisch mogelijk maar dan zal uw ex mee moeten optreden in kredietovereenkomst omdat zij mede eigenaar is en dat gebouw ook in waarborg wordt genomen. Blijkt te bekijken of ze daar bereid toe is.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Vader1
Topic Starter
Berichten: 191
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 jan 2017 08:07

Erg bedankt, en duidelijk.
Wordt een 'no go' dus.
Mijn ex zal nooit willen meewerken, maar ik weet nu tenminste waar ik aan toe ben.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”