Buitengewone kosten kinderen

Cayenta
Topic Starter
Berichten: 17

Buitengewone kosten kinderen

#1 , 08 jan 2017 16:32

Hallo,

Ik ben 8 jaar geleden gescheiden met een EOT.
De kinderen ( 2 kinderen) wonen bij mij en gaan twee wekelijks een weekend bij papa . Ook de helft van de vakanties gaan de kids bij hun papa.
Nu stuurt hun papa mij dat de kinderen op vakantie gaan in zijn periode via zijn werk.
Echter verwacht hij dat ik hiervan de helft meebetaal? Kan dit zomaar?
Als de kinderen in mijn deel van de vakantie uitstappen maken of iets extra doen betaal ik dit allemaal zelf zonder tussenkomst van papa.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 08 jan 2017 17:56

Nee, je moet daar uiteraard niet de helft van betalen. Familiale vrijetijdsbesteding is een keuze die binnen het gezin genomen wordt. Een specifieke sportstage zouden jullie eventueel samen kunnen bekostigen, maar dan is dat ook een beslissing die je vooraf samen neemt en meestal loopt over de beide verblijfsregelingen door. Dat is niet het geval met deze vakantie. Als de vader blijft doordrammen, maak je een lijstje met de vakanties die je met de kinderen al gemaakt hebt, tel daar de kosten van op en stuur per mail dit kostenplaatje door met de melding dat je denkt dat hiermee de kosten voor zijn vakantiereis nu al ruimschoots vereffend zijn....

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”