Smartfoon afgenomen

Pegtoken72
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Smartfoon afgenomen

#1 , 04 jan 2017 13:12

Beste,

Ik ben de moeder van een bijna 17jarige zoon die ik al ongeveer 8j in co-ouderschap heb, werkweek van vrijdag tot vrijdag. Ik heb eigenlijk nooit deftig kunnen praten met zijn vader, ook in ons huwelijk niet. Ik ben nu dit jaar al 12j gescheiden en hij is al 6j hertrouwd.
Nu is er een situatie waar ik even niet weet wat te doen, omdat ik echt miniem praktisch niks contact heb met hen omwille van ruzies die telkens zouden volgen.
Onze zoon had sedert september 2016 heel goeie resultaten in het 4e TSO mechanica op DB St. Denijslaan Westrem, nl. 77% en 75% dagelijkse werken maar 53% maar op de kerstexamens met 5 tekorten. Zijn vader kocht hem een smartfoon en ik legde ook 50€ bij toen mijn zoon erom vroeg als ik 50€ wou bij leggen.
Dus de situatie is : vader stiefmoeder moeder van stiefmoeder en ik legden samen voor die smartphone maar in zijn gsm zit al jaren een simkaart die ik betaal in mijn abonnement van proximus, dus maandelijks staat er voor hem 10 € op zijn simkaart van mijn abonnement en dit betaal ik alleen. Vader niks.
Nu heeft vader zijn smartphone afgenomen al tot 17 februari tot aan het volgende rapport omwille van die slechte punten. Indien hij in februari opnieuw slechte punten haalt wordt de straf verlengd naar het volgende rapport en dat is dan pasen. Nu weet ik echt niet wat ik ermee moet doen, maar zou het kunnen dat ik aan vader die simkaart terug vraag, tenslotte betaal ik er alleen voor en ze wordt die weken niet gebruikt. Maar als hij die kaart die ik alleen betaal niet wil weergeven, wat dan?
Ik vind het ook echt niet kunnen met die wissels iedere week op vrijdag dat zijn telefoon werd afgenomen, of simpel zo ook. Er moet maar eens iets gebeuren op de baan van en naar school, of met mij als hij die week weg is, kan ik hem niet eens bereiken.
Wat denkt u van de situatie en wat zou ik het best kunnen doen nu, want mijn zoon en ik zitten er wel mee.

Dank bij voorbaat.

Met vriendelijke groeten,

Peggy

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding