problemen met co ouderschap

mamsje
Topic Starter

problemen met co ouderschap

#1 , 09 jan 2008 22:38

Mijn ex en ik zijn uit elkaar sinds onze zoon 8maanden oud is. vanaf het moment dat we uit elkaar zijn probeer ik ernaar te streven dat mijn zoon zijn vader op regelmatige basis ziet. Ik wil dat hij zn vader kent en een goede band kan opbouwen. Wij hebben samen een co ouderschap regeling getroffen van om het weekend bij hem vanwege zijn studie en werk. Ook het onderhoudsgeld was samen afgesproken. Omdat mijn ex zich meermaals niet aan de afspraken hield, te laat terug brengen, niet komen opdagen, zijn ouders het kind laten ophalen, geen onderhoudsgeld betalen, liegen,.. heb ik een verzoekschrift ingedient bij de jeugdrechtbank. onlangs zijn we dus daar geweest en hebben een voorlopig vonnis van 5 maanden dan moeten we terug om te bespreken hoe onze ervaringen waren en hoe het nu verder moet. Laat ik hierbij zeggen dat we als vrienden naar de rechtzaak gingen maar ik achteroverviel toen hij opeens met n advocaat kwam opdraven zij heeft mij 5 min op voorhand het tegeneis doc. gegeven. dat bundeltje van 30blz moest k dus nog snel ff doornemen voordat ik mijn woord kon doen bij de rechter. de papieren stonden vol met leugens, ik voelde me serieus bedrogen. toen ik uiteindelijk aan t woord moest komen viel ik stil, ik heb mn ding gezegd maar nergens heb ik hem aangevallen of mijn slechte ervaringen met hem en onze zoon. Ik wil geen ruzie. Ik heb me bij ZIJN regeling van 5 maanden neergelegd. Even voor de duidelijkheid mijn zoon is net 2jaar geworden. En ik probeer sinds de geboorte rust en regelmaat in zijn leven te brengen. Mijn planning regel ik volgens mijn zoons schema. op tijd slapen, zelfde tijdstippen eten, als we een dagje erop uit zijn is het 2 dagen daarna stressvrij,...Mijn ex daarentegen probeert zijn zoon in zijn schema te plannen. Onze regeling om het weekend bij de vader werd, 3dagen bij hem dan 2 weken bij mij 4 dagen bij hem 1week bij mij 3dagen bij hem dan 3weken bij mij kwam de kerstvakantie (kwist trouwens niet dat dat bestond bij zo jonge kinderen) 4dagen bij hem 2dagen bij mij 4dagen bij hem 5dagen bij mij 3 dagen bij hem. dus geen regelmaat in de dagen. . Ik kan je verzekeren dat het kleine ventje hier serieus onder lijdt, ik ben voor een vaste routine zo komt dat ventje ook in een ritme en is het aangenamer voor iedereen als ik hem vertel dat papa komt gaat hij schoppen, gooien met dingen,... hij wil moeilijk mee maar gaat uiteindelijk met plezier als hij hoort dat ze met de auto vertrekken (hij mag nl.voorin in de autostoel :shock: ) ik krijg m compleet overstuur terug, hij is stikkapot, heeft enorme dorst en honger maar slaapt ongeveer 3 nachten niet (lees om het uur wakker schreeuwen naar mama en andere papa, mijn man) overdags is hij heel wild en wil met alles tegelijk spelen als iets m niet lukt wordt hij heel boos en gooit zich op de grond :cry: . Bij mijn ex doet hij zo een dingen nooit.... wat erger is, mijn ex liegt erop los. Normaal gezien gaat hij om het weekend naar zijn ouders (60km) omdat hij nog geen eigen woning heeft (op kot 200kmvan hier) hij heeft onregelmatige werkuren , die hij wel zelf kan indelen maar hij wil geld verdienen voor onze zoon... dus op vrijdags heb ik hier mijn exschoonzus of schoonmoeder voor de deur staan (die me duidelijkhaten) ze nemen onze zoon mee, wanneer de vader thuis is weet ik niet, vaak pas de dag erna. het is ook vaker voorgekomen dat iemand anders hem kwam halen omdat mn ex panne had, s avonds bel ik om te vragen hoe t gegaan is krijg ik niemand aan de lijn, uiteindelijk zatdag avond krijg ik mijn ex schoonzus aan de telefoon, ja, je zoon is met zn vader naar...(200km van hier) hij heeft m gisteravond om 22u uit bedje gehaald en is toen vertrokken. Ik meteen mijn ex bellen, zegt hij ik ben vanmorgen vertrokken, ik zeg tegen hem dat ik net zn zus aan de lijn heb gehad en waarom hij liegt tegen mij, laat het je zaak niet zijn antwoord hij me. Die dag heeft mijn zoon bij mn ex op t werk in een zaaltje geslapen :evil: (omdattie moest werken) de vriendin van een collega(???) heeft op m gepast en s avonds lag hij om 21 u in bed (onze zoon was toen anderhalf en slaapt vast om half8) en zo kan ik doorgaan over alle problemen die we hebben. hij wilde bemiddeling ik ging akkoord maar hij heeft na 2 maanden nog steeds geen afspraak gemaakt, hij wilde minder onderhoudsgeld betalen, ik ging akkoord: hij was de eerste maand 28 dagen te laat, de 2de maand nu alweer 5dagen te laat. Ik probeer alles eraan te doen om t contact zo goed mogelijk te laten verlopen, afgelopen keer heb ik een jankend ventje aan mn exschoonzus meegegeven en weer gebeuren er rare dingen in zo n weekend, jammer dat hij me niet helemaal begrijpt als ik zeg : je gaat lekker 3,4 daagjes bij papa logeren leuk he.. ik kan niet meer en mn kind ook niet, ik wil weten wat r zich daar afspeelt jammer dat die kleine t niet kan vertellen dan was hij t tenminste kwijt. deze situatie maakt ons en mijn man kapot( waar mn ex niks van wil weten, hij mag nergens aanwezig zijn maar is wel goed genoeg om onze zoon naar zijn vader te rijden mits ik geen rijbewijs heb) Nu wil hij de maanden juli en augustus (zomervakantie van een 2jarige????) gelijk verdelen en ik hou mn moederhart vast. Mijn wens voor 2008 is dat hij snapt dat vooral zo n jong kind regelmaat nodig heeft, goede voeding en veel liefde. Geld voor op zn spaarrekening kan altijd nog. zo ik heb mn hart even gelucht en ga het hierbij laten want als k alles opschrijf (wat k thuis dus wel doe) heb ik een heel boek.

bedankt voor het luisterend oor , of beter gezegd: de nu waarscheinlijk wel erg vermoeide ogen :) en als iemand raad weet... GRAAG

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding