alimentatie en leugens

todaisy
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

alimentatie en leugens

#1 , 28 dec 2016 02:11

Goede avond,

wat te doen en hoe te reageren op zaken die regel rechte leugens zijn in een besluit van de tegenpartij?

Kleine uitleg:
Mijn man zijn ex vrouw eist meer alimentatie en heeft na een eerste besluit van onze advocaat nu allemaal leugens in het volgende besluit van haar advocaat laten zetten. (waarschijnlijk omdat ze beseft dat wij niet over het inkomen beschikken waar ze op had gehoopt zowel mijn man als ik zijn nml. mindervalide sinds enkele jaren, ik heb wel een zelfstandig bijberoep maar dat maakt ook niet echt winst omdat ik afhankelijk ben van andere)
Maar de zaken die zij aanhaalt kan niemand weerleggen behalve wij zelf en normaal de kinderen, maar omdat deze bij haar wonen en onder druk worden gezet verwacht ik dat zij meegaan in de leugens van hun moeder. het gaat dan vooral over het feit dat wij de kinderen regelmatig zakgeld toestopten maar waarvan zij nu beweert dat dit niet waar is en als ze wel iets kregen wij dit zouden hebben laten verdwijnen. dat de dochter met mij niet door een deur kan, dat de dochter zich achteruit gestoken voelt, dat mijn man geen interesse toon in de kinderen, enz...
Wat kunnen wij verwachten van de rechters? Gaan zij enkel naar de financiële kant van de zaak kijken? Hoe kunnen wij hier best op reageren? Ik had na het lezen van dit besluit wel een heel misselijk gevoel wij worden afgeschilderd als monsters en dat klopt helemaal niet met de werkelijkheid.

Alvast bedank voor enig advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 28 dec 2016 12:46

Die verhaaltjes horen de rechters dagelijks.
Ex zal met wettige bewijzen moeten komen en dat is wat anders.
Alimentatie wordt berekend op de ouders hun inkomen ... u bent geen ouder...

Ik wens ze veel geluk met zo'n conclusie...
Iedere advocaat zet in zijn conclusie wat zijn cliënt aan hem/haar verteld.

todaisy
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 dec 2016 16:31

Dank je wel voor je reactie

Ik hoop inderdaad dat men er niet naar luistert en zich enkel houden aan de bewijzen en attesten;
U hebt me voor een groot deel gerust gesteld.

mvg

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 28 dec 2016 16:48

Uw advocaat kan best wel op elk punt antwoorden.
te beginnen met voor elk punt de bewijzen te vragen die in hun bijlage bijgevoegd zijn...

Uiteraard in jullie conclusies ook bijlage met bewijs 1 - bewijs 2 enz ... indien die zaken effectief kunnen weerlegd worden.
De andere zijn niets meer dan insinuaties en geruchten gezien geen bewijs wordt voorgelegd door tegenpartij.

Inge2008
Berichten: 46

#5 , 28 dec 2016 18:00

Onze ervaring is dat ze kijken naar wat de kinderen willen en als die hard genoegt opgezet worden tegen hun papa raak je geen kant. Wij konden alle leugens weerleggen, zowel op financieel, als op de manier hoe de kinderen thuis zogezegd behandelen werden, als hoeveel kwalitytijd wij met hun doorbrachten ( bij bijna dezelfde klachten die bij u aangehaald worden). Toch werd het omgangsrecht verminderd al moest de ex partner ("moeder") wel een dwangsom betalen bij niet afgifte van de kinderen. Nogthans had de gerechtsdeskundige uitdrukkelijk in haar verslag geschreven dat het contact absoluut behouden moest blijven en zeker niet verminderd mocht worden daar vader een zeer goede vader was die niets te verwijten viel. Resultaat... De kinderen werden zo geïndoctrineerd dat het onhoudbaar werd voor kinderen en hun vader. Hij heeft ze met veel pijn losgelaten en is er bijna onderdoor gegaan. 31 december 2016 is het 10 jaar geleden dat hij ze de laatste keer gezien heeft. Misschien niet erg hoopgevend, maar jammer maar helaas de harde realiteit.

Franciscus
Berichten: 38599

#6 , 28 dec 2016 18:45

Omgangsrecht en co-ouderschap waren toen ook al van toepassing standaard 50/50.
Zijn de dwangsommen opgeeist ..dus de nodige PV's opgesteld ...?
Ook de vader heeft rechten en die worden in dat vonnis ook ondersteund zelfs met dwangsommen.

Inge2008
Berichten: 46

#7 , 28 dec 2016 21:32

Scheiding dateert van 1998 moeder verhuisde 60 km enkel vaardoor 50/50 geen optie was. Vanaf dag één zijn er problemen geweest. Pv's zijn opgesteld, vader heeft dwangsommen nooit opgeëist om de eenvoudige reden dat de kinderen dat uiteindelijk het slachtoffer van zouden zijn. Trouwens gelijk ik eerder al schreef zijn de kinderen een tijd gekomen, helaas waren ze zo geïndoctrineerd dat het een hel was voor vader EN kinderen en werden ze ook nog eens int gareel gehouden door moeder die de hele tijd zat te sms-en naar kinderen hoe ze het vader moeilijk konden maken. De ouder die de kinderen heeft staat het sterkst en geen enkele wet zal daar iets aan veranderen. In theorie moeten wetten gevolgd worden maar de praktijk is helaas anders. Tegen onwil kan men niets. My humble opinion....

Franciscus
Berichten: 38599

#8 , 28 dec 2016 21:52

Als u leest wat uzelf schrijft zijn er zoveel zaken waar de rechtbank had kunnen in tussenkomen en jeugdrechter waarschijnlijk zelfs direct had gedaan.
Maar u moet wel reageren ...indien u niet reageert en opkomt voor uw rechten en ook op dat moment die van uw kinderen was het misschien anders verlopen ...
Maar dat is alleen mijn ervaring.

Niets doen ook niet via rechtbank is niet de oplossing.

Inge2008
Berichten: 46

#9 , 28 dec 2016 22:21

Rechtbank had niet meer kunnen doen Franciscus, vader heeft echt gevochten als een leeuw, echt waar. Hij heeft gereageerd en juridisch gezien hebben we "gewonnen". Maar mijn man houdt zoveel van zijn kinderen dat hij liever de hele pijn draagt om zijn kinderen rust te gunnen. Het Solomon's oordeel of hoe heet het ook alweer.... Als het een goeie beslissing is geweest voor de kinderen weet ik ook niet.

Hutselpot
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#10 , 28 dec 2016 23:08

Hoe oud zijn de kinderen nu?

Inge2008
Berichten: 46

#11 , 29 dec 2016 08:16

Kinderen zijn nu 21 en 23.

Madeliefje35
Berichten: 161

#12 , 29 dec 2016 12:25

@inge2008 komen de kinderen nog steeds niet, nu ze volwassen zijn?

Bij ons is het nu 14 maanden geleden dat we kinderen gezien hebben... Dit door een onderzoeksrechter die dacht dat dit in het belang van de kinderen zou zijn. Ondertussen is de opschorting van het omgangsrecht stop gezet en mogen we kinderen terug zien, maar de ex geeft ze niet mee. Kinderen zijn 4 en 5 jaar.

Inge2008
Berichten: 46

#13 , 30 dec 2016 08:45

Nee, we hebben de kinderen vanaf hun 11 en 13 niet meer gezien of gehoord (behalve als het om geld gaat en om vader uit te schelden). Maar als je vanaf je 2,5 en 4,5 niets anders gehoord hebt dan dat vader slecht is geloof je dat als kind gewoon.

Terug naar “Echtscheiding”