Klacht tegen moeder

Mamabeer33
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

Klacht tegen moeder

#1 , 24 dec 2016 14:25

Ik ben net mama geworden van een flinke zoon waarvan de vader en ik sinds het begin van de zwangerschap niet meer mee samen ben. Ik heb hem op de hoogte gebracht van de geboorte en hij vraagt om het kind te zien. Aangezien er veel frustratie en ergernis is tss ons zie ik het niet zitten om hem zomaar bij mij binnen te laten, ik heb bang van hem! Ik heb niet gereageerd op zijn bericht en nu heeft hij geantwoord dat hij klacht gaat indienen bij de politie....
Ik wil alles via de officiele weg doen en niet gewoon tss mij en hem omdat wij gewoon niet samen tot een oplossing komen spijtig genoeg.
Wat doe ik nu het beste???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke
Berichten: 2434

#2 , 24 dec 2016 14:34

Zijn er voordien al conflicten geweest? Zijn die conflicten van agressieve aard?

Franciscus
Berichten: 38607

#3 , 24 dec 2016 14:55

U hebt gezegd dat hij het kind mag zien.
Maar niets verplicht u dat bij u thuis te doen.
Gezien hij wettelijk niet de vader is gaat de politie zelfs geen Pv opstellen.

U had beter niets gezegd want mogelijk zal politie hem wel zeggen dat hij eerst zijn rechten moet vrijwaren en best een advocaat kan raadplegen en zo de zaak opstarten van wettiging en erkenning.

Reclame

eylis
Berichten: 8842

#4 , 24 dec 2016 15:46

je was zo vriendelijk de biologische vader op de hoogte te brengen van de geboorte van je kind. Jij kan en mag als wettelijke ouder voorstellen hoe hij het kind eventueel kan bezoeken. Hij kan en mag daar geen eisen aan stellen. Momenteel doe je niets fout om "officieel in orde te zijn". Een biologische vader heeft géén rechten (en dus ook geen plichten).

Volg de raad van Fransisc op. Ga niet in op eisen en bedreigingen. Dus reageer best niet op eisende en dreigende berichten. Laat enkel weten per SMS/mail dat je bereid bent om een bezoek toe te staan (gebruik niet het woord vader in het bericht) maar gezien jij de wettelijke ouder bent, dit in een rustige en conflictloze atmosfeer zal gebeuren op een locatie van jouw keuze.

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 24 dec 2016 16:15

Ontvang hem, maar zorg ervoor dat er nog iemand anders aanwezig is, die zogezegd toevallig op bezoek kwam om de baby te zien. Dan ben je er niet alleen mee.

Mamabeer33
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 dec 2016 16:37

Bedankt iedereen!

Terug naar “Echtscheiding”