Vraagje i.v.m. bezoekregeling kindje/vader

lolita85
Topic Starter
Berichten: 85

Vraagje i.v.m. bezoekregeling kindje/vader

#1 , 19 dec 2016 00:00

Beste,

Ik en mijn partner zijn sedert de geboorte van ons kind uit elkaar.
Toen ik van zijn bedrog vernam heb ik onmiddellijk een advocaat ingeschakeld om de bezoeken te regelen omdat mijn ex een onbetrouwbare persoon is, en ik liefst zo weinig mogelijk contact wou/ wil met hem.

Er staan dagen vast, maar af en toe gebeurt het dat het voor mijn ex niet past (laat hij wel tijdig weten), maar hij eist dan die dagen in te halen. Hij eist eigenlijk dat ik ze de week erna ons kindje 4 dagen bij hem blijft i.p.v. de 2 die door de rechter bepaald zijn. Dat omdat hij de 2 dagen gemist heeft. Maar daar heb ik niets mee te maken !

Nu heb ik daar op zich geen probleem mee, is al verschillende keren gebeurt, ik heb me er nooit tegen verzet ..
Maar ben ik verplicht dat te doen ?
Ding is hij EIST bepaalde dagen, komt mij niet altijd goed uit, (ik ben beginnen werken, kindje gaat naar dagmoeder en heeft haar ritme) dus mag ik dit best weigeren op de dagen dat het mij niet uitkomt ? (en het zijn dagen niet zijn)

Hij kan niets tegen mij als ik de door hem gevraagde "inhaal" dagen eens zou weigeren ?

Hij is erg agressief, dus ik vermijd conflicten, maar als ik in mijn recht ben en niets verkeerd doe door eens neen te zeggen (dat hij mij geen miserie kan veroorzaken erna) wil ik daar graag zeker van zijn !

Beste groeten,

Mama in nood.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 20 dec 2016 00:06

In het vonnis zal wel niet staan over inhaaldagen ( vroeger bij bezoekrecht was het inhalen ook niet van toepassing als die partij niet kwam) voorbij is en was voorbij.

U bent het dus niet verplicht.

Niets belet u inderdaad in te gaan en wat meer dagen toe te staan maar dan moet het voor u ook passen.
((Bij mijn weten zijn er ook vaste afspraken met onthaalmoeder en minimaal x dagen per week ( is mij verteld) - U kan dat altijd eens navragen of dat in hun reglement staat.))

Dus als het voor u niet uitkomt dan gaat het niet door - en u hoeft zelfs geen reden op te geven.
Mail dit - ik vermoed dat jullie op die wijze nog wel contact hebben -- en best niet telefonisch want dan hebt u geen bewijzen.
Mail ook in elk geval naar uw advocaat dan is deze ook op de hoogte.

Als hij trammelant komt maken bel 101 niet zeggen dat u belt maar bellen - laat desnoods de lijn open zodat men kan meeluisteren.
Mocht het echt een probleem zijn dan kan u best eens gaan praten met de lokale politie - commissaris wijkwerking of interventie ( ga desnoods via dienst SLAchtofferZorg of jeugdpolitie om daar uw verhaal te doen). Bedoeling is dat uw naam adres en telefoonnummers (GSM - vaste lijn gekend zijn bij de politie evenzo van uw ex en merk kleur en nplt van zijn auto. ) . Bedoeling is dit op de dagelijkse briefing te zetten zodat alle interventie en wijkdiensten dit weten ... een commissaris kan deze melding steeds verlengen.

PS als u kind toch extra meegeeft en uw ex houdt het kind dan nog extra bij dan is het ontvoering en een strafbaar feit. Ik dacht art 428 - 432 ev Strafwet van toepassing

Bloemzon
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jan 2017 21:07

Hallo,
Volgens mij hoef je hem dat niet te geven, indien de dagen voor hem steeds minder in schema passen is een volledige herziening mss mogelijk? Gewoon evenveel dagen maar vb andere?

Hier ook erg agressieve ex, kom radeloos, psychisch niet te onderschatten!

Beschuldigd me als moeder dat ik z'n kind ontneem, maar als het papa tijd is, dan past het plots niet of is hij te laat...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 17 jan 2017 22:07

En dan doet u dus een melding bij de politie over het niet naleven van het vonnis.
Niet vergeten het meldingsnummer te vragen - soms geeft men zelfs een copie.

Terug naar “Echtscheiding”