vechtscheiding

norsk
Topic Starter
Berichten: 2

vechtscheiding

#1 , 02 mar 2006 19:31

Hallo, Is het niet zo dat je na 2 jaar feitelijke scheiding zowiezo gescheiden bent? Van wanneer gaat dit in?
Mijn ouders zitten in een vachtscheiding sinds 03/2003 en zijn tot op heden nog steeds niet gescheiden. Komen ze in aanmerking van die 2 jaar of is dat vanaf een bepaalt jaar? :roll:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 02 mar 2006 19:52

Art. 232. Ieder der echtgenoten kan echtscheiding vorderen op grond van feitelijke scheiding van meer dan (twee) jaar, indien daaruit de duurzame ontwrichting van het huwelijk blijkt...(Burgerlijk Wetboek)

Welke (juridische) stappen werden reeds ondernomen?

norsk
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 03 mar 2006 01:30

apparte woonst, en betrapping door deurwaarder (september 2003) dan ging de echtscheiding binnen de 3 maanden afgelopen zijn. Mijn moeder heeft alleen voor alle gezamenlijke kosten kunnen opdraaien. Nu 2006 moet er nog een datum vastgelegd worden om de scheiding te laten voorkomen en dan kan er nog eens in beroep gegaan worden. mew zullen ze misschien in 2007 gescheiden zijn en dat is dan bijna 4 jaar later. Volgens mij worden ze door hun advocaten aan het lijntje gehouden.

Waar kan ik dat van het burgerlijk wetboek vinden waarin staat van ontwrichting van het huwelijk?

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#4 , 03 mar 2006 08:13

http://www.cass.be/pyramide_nl2.php

Selecteer wetgeving,in juridische aard kiest U Burgerlijk Wetboek, klik lijst en kies personen art. 1 tem 515, klik op detail)

Terug naar “Echtscheiding”