pertinent weigeren communicatie

zolderke
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

pertinent weigeren communicatie

#1 , 12 dec 2016 08:29

Hoe los je dit op ?
Ex-partner weigert pertinent om te communiceren.
Telefoon wordt niet opgenomen.
Mails worden niet beantwoord.
Totaal geen communicatie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
MAMA.S
Berichten: 66
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 dec 2016 12:45

Alles op mail/sms zetten, zodat je bewijs hebt dat jij de vragen hebt gesteld.
Krijg je geen antwoord, dan is dat eigenlijk toestemming geven, want je hebt poging(en) tot overleg gedaan.
Maar alles op papier!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 dec 2016 13:16

Waarom zou uw ex partner nog moeten communiceren? Zijn alle zaken ivm de scheiding afgehandeld? Indien ja, heeft uw ex partner het recht op een nieuw leven en is hij niet tot communicatie met u verplicht. Als nog niet alles afgehandeld is en hij weigert communicatie, dan zal je een advocaat moeten inschakelen tot alles achter de rug is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

zolderke
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 dec 2016 13:21

Waarom zou uw ex partner nog moeten communiceren?
Omdat er nog kinderen zijn waarbij we samen nog het ouderlijk gezag over hebben.
Omdat er zaken geregeld moeten worden over school, dokter, opvoeding enz...

Wilt u dan zeggen dat ik alles zelf mag beslissen?

Hoe doe je dit dan als één partij weigert te antwoorden over zaken die het kind aanbelangt?

MAMA.S
Berichten: 66
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 dec 2016 14:10

Waarom zou uw ex partner nog moeten communiceren? Zijn alle zaken ivm de scheiding afgehandeld? Indien ja, heeft uw ex partner het recht op een nieuw leven en is hij niet tot communicatie met u verplicht. Als nog niet alles afgehandeld is en hij weigert communicatie, dan zal je een advocaat moeten inschakelen tot alles achter de rug is.
Dit slaat op niet veel... Communicatie met de vader van je kind is noodzakelijk als je ouderlijk gezag deelt.

Ik zit in dezelfde situatie. Mij is aangeraden om alles op mail te vragen en indien er na X aantal dagen/weken geen reactie komt neem je op jezelf de beslissing. En dit ook ALTIJD doen bij elke beslissing die door beide ouders moet worden genomen. Zo heb je altijd het bewijs dat jij de nodige stappen hebt gezet om overleg te plegen over bepaalde zaken.
En hou de communicatie verder zo beperkt mogelijk. Enkel nog communiceren over de echt noodzakelijke zaken.

giserke
Berichten: 2434

#6 , 12 dec 2016 14:58

Waarom zou uw ex partner nog moeten communiceren?
Omdat er nog kinderen zijn waarbij we samen nog het ouderlijk gezag over hebben.
Omdat er zaken geregeld moeten worden over school, dokter, opvoeding enz...

Wilt u dan zeggen dat ik alles zelf mag beslissen?

Hoe doe je dit dan als één partij weigert te antwoorden over zaken die het kind aanbelangt?
U zou misschien kunnen beginnen met volledige info te geven als je een draad opstart.
Van alles wat U hier schrijft staat niks in de opening post.

giserke
Berichten: 2434

#7 , 12 dec 2016 15:04

Waarom zou uw ex partner nog moeten communiceren? Zijn alle zaken ivm de scheiding afgehandeld? Indien ja, heeft uw ex partner het recht op een nieuw leven en is hij niet tot communicatie met u verplicht. Als nog niet alles afgehandeld is en hij weigert communicatie, dan zal je een advocaat moeten inschakelen tot alles achter de rug is.
Dit slaat op niet veel... Communicatie met de vader van je kind is noodzakelijk als je ouderlijk gezag deelt.

Ik zit in dezelfde situatie. Mij is aangeraden om alles op mail te vragen en indien er na X aantal dagen/weken geen reactie komt neem je op jezelf de beslissing. En dit ook ALTIJD doen bij elke beslissing die door beide ouders moet worden genomen. Zo heb je altijd het bewijs dat jij de nodige stappen hebt gezet om overleg te plegen over bepaalde zaken.
En hou de communicatie verder zo beperkt mogelijk. Enkel nog communiceren over de echt noodzakelijke zaken.
Uw reactie slaat ook op niet veel. Tom schrijft nochtans duidelijk "indien alles van de scheiding is afgehandeld", hoef je idd geen communicatie meer te hebben met uw ex.
Als er kinderen zijn, zijn de gevolgen van de scheiding nooit afgehandeld.
In dit geval zegt Tom "indien je ex niet communiceert, je een advocaat moet nemen" punt.

zolderke
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#8 , 12 dec 2016 15:08

Ok, sorry voor de verwarring,

Er is dus week week met minderjarige kinderen.
Advocaat heeft geen zin, weigert nog steeds te communiceren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 12 dec 2016 16:23

Dit slaat op niet veel... Communicatie met de vader van je kind is noodzakelijk als je ouderlijk gezag deelt.
Tja, u gaat er van uit dat: A. de TS kinderen heeft, en B. de TS de mama is. Van die dingen las ik helemaal niets in de openingspost. Het is niet correct om hier zaken te veronderstellen die niet gezegd worden. TS heeft ondertussen één en ander verduidelijkt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Echtscheiding”