Verzoek tot bepaling verblijfsregeling en onderhoudsbijdragen

Freddd
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Verzoek tot bepaling verblijfsregeling en onderhoudsbijdragen

#1 , 21 nov 2016 22:57

Sinds oktober 2015 hebben mijn ex en ik onze relatie verbroken. We zijn beiden medeeigenaar van de tooiienmalige gezinswoning waarin ik ben blijven wonen. We hebben samen een dochtertje van 5. Na de relatiebreuk werd er een minnelijke regeling opgesteld waarbij een gelijk verblijf werd overeengekomen.

Dit heeft altijd goed gelopen, tot op het moment dat mijn ex 3 maand geleden een nieuwe relatie aanging.
Ik heb dit jammer genoeg via mijn dochter moeten vernemen, mijn ex en haar nieuwe vriend hebben dit aanvankelijk voor mij verborgen willen houden, zelfs al woonde de nieuwe vriend van mijn ex al wekenlang bij haar en dus ook al een paar weken met mijn dochter. Ik vond dat ik het recht had om van mijn ex te mogen vernemen dat mijn dochter als ze bij haar is mede wordt opgevoed door haar nieuwe vriend. Ik wou dan ook graag kennis maken met de nieuwe partner. Ik heb hierbij echter een fout gemaakt. Overmand door emotie ben ik toen in de drank gevlogen en ik ben toch naar de woning van mijn ex gegaan, ik was niet meer tot enige dialoog in staat, er is geen ruzie geweest, maar mijn ex heeft wel de politie gebeld omdat ik dronken was. Ik werd opgepakt voor openbare dronkenschap en er werd een PV opgemaakt.

Nu gebruikt mijn ex dit voorval om via de familie rechtbank de overeenkomst te laten herzien en eist hierbij een wijziging van de verblijfsregeling waarbij ik mijn dochter enkel om de 14 dagen een week end zou mogen zien en ook de helft van de schoolvakanties.

Ik werk al 21 jaar voor dezelfde werkgever, ik heb een baan met een grote verantwoordelijkheid en wordt geapprecieerd door klanten en collega's. Ik heb een blanco strafblad.

Mijn vraag is nu of mijn ex op basis van dit geïsoleerde voorval grondslag genoeg heeft om haar eis ingewilligd te zien.

Alvast bedankt voor de reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Freddd
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 nov 2016 20:35

Beste allemaal,

Kan iemand mij hier raad in geven a.u.b. ?

Alvast mijn dank.

Paul D Chardon
Berichten: 18

#3 , 16 jan 2017 23:16

Beste,

Toevallig las ik net uw berichtje.
Ik geef u snel mijn mening/antwoord maar dit natuurlijk enkel op basis van de info die u geeft.
Het zou mij verbazen dat een rechter op basis van dit ene feit haar eis zou inwilligen.
Beter gezegd: ik zou dat een buitensporige, overdreven, beslissing vinden.

Indien het zover komt, kan u best aan de rechter meedelen dat uw reactie te emotioneel was maar ook dat het gegeven van een 'nieuwe partner' u even uit het lood heeft geslagen.

Ik veronderstel ook dat u zich bewust bent dat alcohol in deze situaties de duivel zelve is ...
U wil natuurlijk wel weten wie de andere persoon is die in het leven van uw kind komt, dat begrijp ik maar al te goed en de meeste mama's en papa's zouden daar toch wat meer over willen weten. Maar dat je dat jouw 'recht' vindt, dat is een stelling die ik persoonlijk niet bijtreed.
je kan ervan uitgaan dat jouw ex-partner als mama wel zal toezien of haar nieuwe partner 'ok' is voor jullie dochtertje net zoals u een toekomstige nieuwe partner zal 'screenen' in haar omgang met jouw dochtertje.
In de meeste gevallen loopt dit wel vlot, lijkt mij. Men moet hier vertrouwen in proberen te vinden.
Zo niet, dan loop je elke dag de muren op en dat kan negatievere gevolgen hebben.

Ik wens u veel begrip en rede toe. Probeer positief te denken!

Mvg,

PDC

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 17 jan 2017 00:46

Idem dito.
Als de zaak voor de jeugdkamer - als het alleen over verblijfsouderschap zou gaan - zorg dat u een advocaat hebt en deze kan dan een sociaal onderzoek vragen zowel bij de moeder als bij u.
Het zal mogelijk niet alleen over dat dronken zijn gaan maar mogelijk ook over belaging ( al is daar misschien niets van opgeschreven).
Belangrijk element is wel was dochter bij dit feit heeft ze u gezien?
Ook negatief is dat u zich moeit met het leven van uw ex - dat is ook een element dat (sterk) in de verf zal gezet worden.
Dat zijn allemaal punten waar uw advocaat de nodige nuance kan leggen.
Mogelijk zijn er verder nooit problemen geweest en verliep de wisselregeling en zo steeds voorspoedig.

Terug naar “Echtscheiding”