Ex partner EIST ons kind een week mee te krijgen op vakantie

Cr24
Berichten: 31
Juridisch actief: Nee

Re: Vader wenst kindje van 1 jaar mee op vakantie te nemen

#16 , 07 nov 2016 14:35

Je komt heel verbitterd over en zoiets is nooit een goede basis voor een goede communicatie tussen ex partners.
lolita85 komt mij niet verbitterd over maar eerder bezorgd. Ze wil garanties, maar garanties zijn er niet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lolita85
Topic Starter
Berichten: 85

#17 , 07 nov 2016 16:22

Zoals Cr24 schreef, ik ben eerder bezorgd .. Zou ik verbitterd zijn zou ik de persoon in kwestie al lang kunnen aangegeven hebben ivm met fraude. En zou ook de extra overnachting die hij vroeg ontzegd hebben, iets wat ik niet gedaan heb.
Er spelen hier absoluut geen emoties meer in het spel, enkel telt het welzijn van mijn kindje.
Wat hier over het hoofd gezien wordt is dat er een VONNIS bestaat over de overnachting.
Maw, hij is verplicht zich eraan te houden om het kindje op regelmatige basis te kunnen zien.

Nu verwacht mijnheer van mij een ONDERLING akkoord.
Als er geen vonnis bestaat of er niets op geschreven staat kan mijnheer dat misbruiken, en niet terugkomen (zoals eerder vermeld is mijnheer uiteindelijk van plan naar het buitenland te vertrekken door overdadige schulden - hoe ik dit weet ? Hij heeft het mij voorgesteld, maar mits ik er niet op inging terug naar zijn de opnieuw huidige vriendin gegaan)
Of zelfs een week later terugkomen

Ik zou natuurlijk zelf een papier kunnen opstellen, maar of ik daar baat bij heb ?
Advocaat toch inlichten ?

Die man is gewoon niet te vertrouwen, heeft overal geldschulden en liegt iedereen continue voor, en dat is geen bitterheid, maar de realiteit.

Franciscus
Berichten: 38599

#18 , 08 nov 2016 16:20

Wat de kosten betreft of alimentatie daar ook wat staat er in het vonnis.
Ook dat moet voorzien zijn / worden in een vonnis en dan is het vonnis tegenstelbaar aan de andere partij maar ook tgo derden en kan politie / davo optreden.
PS ook een authentieke akte via notaris is tegenstelbaar tgo derden

dubbel met
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 41#p453659

Reclame

Madeliefje35
Berichten: 161

#19 , 08 nov 2016 17:23

Bij ons was de omgangsregeling ook opbouwend bij de kleinste kinderen en in de zomervakantie mochten we ze enkel in het weekend zien. Dus zijn we alleen op vakantie gegaan, met de 2 grootste. Als jij niet wil toegeven, je hebt dat recht, want je hebt een opbouwende omgangsregeling, niet direct van 1 dag naar 1 week.
Als hij niet akkoord is, moet hij maar naar de rechtbank stappen.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#20 , 08 nov 2016 18:08

2 topics samengevoegd. Je hoeft geen nieuwe topic te maken over hetzelfde onderwerp

eylis
Berichten: 8840

#21 , 08 nov 2016 20:15

Madeliefje35: even ter info: het is niet plots en ineens van één dag naar een volle week...Momenteel is de regeling één dag per week en de vader wil in april (over 5 maanden dus) een weekje hun kindje meenemen op vakantie.

lolita85
Topic Starter
Berichten: 85

#22 , 08 nov 2016 21:02

Over 5 maanden zitten we nog niet aan week week mits het nu slechts 1 overnachting is ... NOG STEEDS ;)

lolita85
Topic Starter
Berichten: 85

#23 , 09 nov 2016 10:09

En mag ik erbij zeggen dat kindje nu 1 jaar is.
Weet niet hoe dat allemaal zit, en weet dan gedeelde vakanties dan gelden, maar kindje gaat nu enkel 2 dagen naar kinderdagverblijf wanneer ik werk en om aan kindjes te wennen.

Zoals ik al vele malen herhaalde, hij krijgt nu al zo'n 3 maanden een overnachting.
Natuurlijk ben akkoord met een opbouwende bi-locatie, maar geldt dat dan in dat hij binnen al 5 maanden het kindje zomaar een hele week mee kan nemen terwijl hij ze nu enkel een overnachting krijgt (en ik zeg het eerlijk bij, mijnheer vraagt nu ook niet meer, heeft faillissement achter de rug- met onbeschrijfbare schulden -elke dag thuis (niet eens werk zoeken) maar heeft zijn handen vol aan de zoon van zijn nieuwe vriendin.

Mijn heer verblijft trouwens bij de nieuwe partner mits hij binnenkort zijn hoge huur niet meer zal kunnen betalen en deurwaarders aan de deur krijgt.

Nu komt het hem opeens wel uit ?
Opnieuw ik vezet me niet, maar ben erg ongerust.
Zoals u kunt lezen is dit niet iemand met een erg stabiel leven.

Adriana
Berichten: 396

#24 , 10 nov 2016 08:33

Wat is de reden waarom je je kind in april niet op vakantie wilt laten gaan met de papa? Ik heb je reactie gelezen en wat je van zijn levensstijl vindt, maar je moet hem ook een kans geven om zich te bewijzen. Kerstvakantie komt eraan, stel hem voor om het kindje dan al 3 dagen bij te houden bijvoorbeeld en bekijk hoe dat verloopt. Door hem telkens op zijn fouten en gebreken te wijzen, zal je de situatie alleen maar verergeren. Ik begrijp jouw frustratie ergens en toch voel ik een bepaalde bitterheid in je verhaal (wat ook begrijpelijk is, alleen zal de situatie niet ten goede komen….)

Scorpio
Berichten: 242

#25 , 13 nov 2016 21:39

Advies dat ik heb gekregen van een vrouw wiens kind met de hulp van mijn ex ontvoerd is (hij heeft 2 vaders geholpen) bij mijn eigen echtscheiding: Wees niet bang, toon geen angst, want dat is net wat hij wil. EN daar zal hij op inwerken om je pijn te doen. Mijn ex komt van een ander continent. Wij hebben nooit reisdocumenten ondertekend, de kinderen hebben altijd de toelating gehad te re reizen met respectievelijke ouders. Is het moeilijk als ze de eerste keer een maand weg zijn (ja, en maand). Ja, heel moeilijk, voor hen en voor mij. Maar zo is het nu eenmaal bij een echtscheiding. Als je kind bij de vader is, is hij verantwoordelijk. Jij kan niet beslissen wat hij doet of niet doet als jullie kind bij hem is (zolang hij als goede vader handelt). Dat daar een ander gezin is, ga je gewoon moeten "vergeten". Als je gewone omgang gaat weigeren, ga je nog vele moeilijke jaren tegemoet... En de jeugdrechter zal het je niet in dank nemen.

Happie
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#26 , 29 nov 2016 13:18

Ik vraag me sowieso af waarom de ene ouder denkt meer recht te hebben op een kind dan de andere ouder?
U spreekt net alsof u een geweldige toegeving gedaan hebt om uw kind 1 nacht bij de vader te laten slapen. In principe heeft hij wat mij betreft evenveel rechten om het kind evenveel te zien dan u

Mamabeer33
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#27 , 08 mar 2017 16:10

Hey lolita,

Mag ik vragen hoe je regeling eruit ziet en op welke leeftijd je week/ week hebt? Ik zit in zelfde situatie!

Groetjes

basejumper
Berichten: 4624
Locatie: Diest

#28 , 08 mar 2017 20:09

Lolita

Toch wel proberen te vertrekken vanuit het belang van het kind, en niet vanuit de eigen emotie. Een kind heeft 'recht' op beide ouders en is geen eigendom - noch van moeder, noch van vader. Een weekje paasvakantie met je eigen kind is toch niet abnormaal? En inderdaad, jij zal in de loop der jaren ook wel eens 1 of 2 weken met vakantie gaan. Dat jij dat paspoort betaald hebt is toch niet relevant in het debat? Vraag is of je toestaat dat je kind een normale band opbouwt met zijn biologische vader....
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Echtscheiding”